• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تصمیمات لحظه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند

  • کد خبر : 15647
  • 05 خرداد 1400 - 18:28
تصمیمات لحظه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیمات لحظه‌ای، اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند و به ثبات اقتصاد در عرصه داخلی و بین‌المللی آسیب می‌ زند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در” نشست مشترک اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی”، حضور در جمع کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی را توفیقی دانست و خطاب به فعالان اقتصادی گفت: دیدگاه‌ها و نظرات شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود چون شما میدان‌دار هستید و به تعبیر مردم، شما کف بازار اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی هستید.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: استفاده از دیدگاه‌های شما درباره مسائل اقتصادی، یکی از مسائل مهم کشور و از مهمترین دغدغه‌های مردم  است. ما هم با نگاهی که مردم دارند و با نگاهی که باید به دغدغه مردم داشت، امروز مسئله اقتصادی و نظام مسائل اقتصادی که یک مسئله نیست را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: شناخت مسئله، شناخت راه حل و راهکارهای حل مسئله، تعیین اولویت‌ها در میدان عمل و اقدام و میدان‌داری کردن در اتاق‌های باز،صرفا در جلسه ننشستن و همراه بودن با کسانی که در این میدان حضور دارند و همچنین همکاری با همدیگر موضوع بسیار مهمی در حوزه اقتصاد است.

 رییسی با بیان اینکه ایران قوی می خواهیم گفت: برای ایران قوی زمینه کاملا موجود و بسترها فراهم است.خداوند ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی کشور و سایر معادن و گنجینه‌ها به این کشور عطا کرده است. حلقه مفقوده، مدیریت قوی، کارآمد و جهادی است که بتواند همه این امکانات و ذخایر  را به قوت و قدرتی در حوزه اقتصاد دنبال کند که ایران قوی بدون اقتصاد قوی ممکن نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدیریت کارآمد را از الزامات تحقق اقتصاد قوی عنوان کرد و گفت: این نیروها باید هماهنگ باشند و هر کدام یک آهنگ ساز نکنند.

وی ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های اقتصادی کار باید مبتنی بر کارشناسی باشد، تصمیمات لحظه‌ای اقتصادی، کشور را دچار مشکل می‌کند. تصمیمات لحظه‌ای ثبات اقتصاد را می‌گیرد و این ثبات را چه در عرصه داخلی و بین‌المللی دچار آسیب می کند. بنابراین تصمیمات باید از ثبات برخوردار باشد و ثبات تصمیمات اقتصادی ثبات در اقتصاد است.

رییس قوه قضاییه ثبات در تصمیمات اقتصادی را از الزامات دولت قوی دانست تا هر روز سر راه تولید و صادرات و واردات، تعاونی‌ها را دچار مشکل نکند و این لازمه کار در حوزه اقتصادی است.

 نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد/ مدیر میدانی هستم

وی افزود: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری اداره کرد و با نشستن در اتاق هم نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد. من یک مدیر میدانی در همه حوزه‌ها هستم و در سفر به استان‌ها اولین نشست من با کارآفرینان و فعالان اقتصادی بود و درآنجا گفتم وقتی تولید مسئله مهم کشور و شعار سال می‌شود من به عنوان مسئول دستگاه قضایی نباید از آن غافل باشم.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: همه کشور باید از این شعار متاثر باشند وقتی این شعار اول می‌شود و من هم به دادستان ها و قضات می‌گویم هر موردی پرونده ای را که دنبال می کنید بدانید تولید محور است. فقط وزارت صمت و وزارت جهاد نباید ورود کنند بلکه همه باید احساس مسیولیت کنند و کارخانه‌ای نباید دچار وقفه شود و حتی در رسیدگی ها نباید کارخانه‌ای را دچار وقفه کرد. 

رییسی  اضافه کرد: دولت متصدی خوب نیست و اقتصاد باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود. نه اینکه اقتصاد را به یک سازمانی بدهند و نه اینکه جزو دستگاه‌های دولتی محسوب شود. اصل ۴۴ سیاست مصوب نظام است و بر اساس قانون اساسی ایران رهبر معظم ابلاغ آن را فرموده‌اند و باید اجرا شود.

 وی اضافه کرد: طوری عمل نکنیم روزی جوجه ها را بکشند و روزی هم مردم در صف مرغ باشند. این امر به یک تنظیم در بازار نیاز دارد. نباید شاهد باشیم که پیاز و هندوانه که با زحمت بسیار کشاورزان به مردم عرضه شده، ارزان خریداری شود و روز دیگر که با قیمت بسیار گران در اختیار مردم قرار بگیرد. معتقدیم اگر این مدیریت درست شود حتماً امکانات و ذخایر کشور می‌تواند موجب حل مسائل شود.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: دولتی کاملا مردمی می‌خواهیم؛ دولتی که منافع مردم قبل از هر مسئله‌ای دیده شود. هر تصمیمی که می‌گیریم باید قبل از آن محاسبه کنیم برای مردم ایجاد مشکل نمی‌کند و مسئله دولت مردمی یعنی این.

رییسی با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها گفت: بخش تعاونی قوانین دارد و معتقدیم توسعه تعاون در گرو اجرای مقرراتی است که در این خصوص داریم و ما حتماً این مقررات را اجرا می‌کنیم.با اجرای سند تعاون، شاهد توسعه تعاونی‌ها خواهیم بود و قانون اساسی هم به آن توجه اساسی دارد.

 وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که طبق اصل ۴۴ برای واگذاری می‌توان در نظر گرفت، ظرفیت تعاونی‌هاست. بخش تعاون می‌تواند در تامین و توزیع کالا نقش خوبی ایفا کنند و احیای این ظرفیت‌ها می‌تواند تعاونی‌ها را به صورت فعال ظاهر کند.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم اجرای قانون اخیرا مصوب شده مجلس با عنوان قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: این قانون هنوز اجرا نشده است. قانون مداری را در کشور باید اصل بدانیم.  اگر کشور بر پاشنه قانونمداری نچرخد دچار آسیب می‌شود و  معتقدیم قانونمداری باید به عنوان محور نظر گرفته شود. ما قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرایی می‌کنیم.

رییسی با بیان اینکه برخی مباحث نیاز به ارتباط مستمر است، گفت: من و مسئولان من البته حتماً سالی دو تا سه مرتبه باید بتوانیم با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و جایی که صدای بخش خصوصی و بازار باشد، ارتباط برقرار کنیم و این ارتباط را به صورت مستمر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این یک جلسه نمادین است و شما پیشنهادات خود را به این نشست بسنده نکنید. معتقدم این ارتباط باید مستمر شود و موارد را برای من بنویسید و مصداقی بگیرید تا همه را دنبال کنم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصناف در قضیه کرونا یکی از بخش‌های آسیب دیده بودند که امیدوارم خداوند این ویروس را از شر همه کوتاه کند، بیماران را شفای عاجل دهد و اصناف و واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده است را هم امیدوارم خداوند به لطف خود کمبودها و مشکلات را جبران کنند.

 به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین رییسی پس از این نشست با حضور در بازار تهران با کسبه بازار گفت و گو کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.