• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تشدید گشت های نامحسوس و برخورد قاطع با آرایشگاه های متخلف

  • کد خبر : 6452
  • 15 دی 1399 - 18:32
تشدید گشت های نامحسوس و برخورد قاطع با آرایشگاه های متخلف

موضوع تخلف و فروش شیشه در برخی آرایشگاه های زنانه به بهانه لاغری به یکی از چالش های این حوزه تبدیل شده که سلامت زنان به عنوان رکن اصلی خانواده را در معرض خطر قرار می دهد که نیازمند توجه و افزایش نظارت از سوی مسئولان مربوطه است.

به گزارش رویداد خبر، شهربانو عابدی رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران در برنامه رادیو گفت و گو که به صورت زنده از شبکه تیوا پخش شد، با اشاره به اینکه در سطح استان تهران بیش از ٨٠ هزار نفر در آرایشگاه ها مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: تاکنون گزارشی در خصوص توزیع شیشه از آرایشگاه هایی که روند قانونی پروانه کسب و صلاحیت حرفه ای و فردی را دریافت کرده حتی یک مورد گزارش نشده است. شاید چنین تخلفی در سالن های غیر مجاز که دارای پروانه کسب نیستند و مراکز غیرقانونی که دسترسی به آن بسیار کم است وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: آرایشگاه های زنانه تنها صنفی است که بالاترین میزان بازدید را دارد به طوری که هر هفته یک بار بازرسی ها به طور مشترک با همراهی اتحادیه اماکن تهران، اتاق اصناف و بازرسی تعزیرات که اکثریت به صورت نامحسوس است، انجام می شود.

عابدی تاکید کرد: در صورت گزارش تخلف طبق قانون موضوع به اتاق اصناف تهران گزارش داره می شود تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی افزود: حیطه کار آرایشگران در زمینه خدمات آرایشی و بهداشتی است و نباید در زمینه لاغری و تناسب اندام فعالیتی داشته باشند. باید توجه داشت که در هر صنفی تخلف وجود دارد و در صورت گزارشی مبنی بر تخلف اقدامات لازم از جمله ابطال پروانه انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران گفت: بیشتر تخلفات در مراکز غیرقانونی و غیرمجاز است که بازرسین ما طبق قانون اجازه ورود به آن را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله کلاس هایی با کمک ستاد مبارزه با موادمخدر از سوی اتحادیه برای آرایشگاه ها برگزار می شود، بیان کرد: تا زمانی که باورهای غلط اصلاح نشود نه تنها آرایشگا ه ها بلکه خانه ها هم امن نخواهد بود.
عابدی در پایان از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را به اتحادیه گزارش دهند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

علاقه مندان برای مشاهده کامل این برنامه می توانند به سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.