• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تسهیل دسترسی مردم به عدالت، مهم‌ترین هدف تحول فناورانه است

  • کد خبر : 17592
  • 05 تیر 1400 - 10:09
تسهیل دسترسی مردم به عدالت، مهم‌ترین هدف تحول فناورانه است

آیین بهره‌برداری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی دستگاه قضایی با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از قوه قضاییه، رئیسی در جریان این مراسم با تبریک ایام با برکت میلاد امام رضا(ع) از تمام دست اندرکاران جهش و تحول فناورانه در دستگاه قضایی تقدیر کرد و بیان داشت: تحول به معنای آن است که وضعیت موجود شناسایی شده و نسبت به ترسیم وضعیت مطلوب اقدام صورت گیرد و فاصله بین این دو وضعیت را تا حد ممکن کم کنیم و این امر را به منظور سهولت دسترسی مردم به عدالت انجام دهیم.

رئیس دستگاه قضا مهم ترین اثر تحول فناورانه در قوه قضاییه را تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت دانست و گفت: در نتیجه افتتاح و عملیاتی شدن پروژه‌های فناورانه در دستگاه قضایی به میزان ۴ میلیون مراجعه به دادگستری‌ها کاسته شده است و این امر علاوه بر تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت سبب حفظ کرامت آن ها نیز می گردد و این امر از محوری ترین اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند است.

رئیسی با بیان این که افزایش سرعت، دقت و شفافیت از ویژگی های کار فناورانه است گفت: ۷۰ درصد سند تحول در راستای گسترش فناوری است؛ در واقع سند تحول سندی فناورانه پایه است که به موجب آن دسترسی به عدالت برای همگان تسهیل می شود.

رئیس دستگاه قضا افزایش تعامل الکترونیکی میان قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی را از نتایج و اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند دانست.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=17592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.