• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد ریالی دولت برای رونق گردشگری کشور

  • کد خبر : 14696
  • 27 اردیبهشت 1400 - 2:27
تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد ریالی دولت برای رونق گردشگری کشور

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای حمایت از بخش گردشگری کشور پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، علی اصغر مونسان عصرشنبه ۲۵ اردیبهشت در بازدید از دو هتل درحال ساخت در بخش غربی جزیره کیش با اشاره به تاثیرات منفی شیوع کرونا برصنعت گردشگری جهان گفت : تمام کشورهای دنیا از گزند این ویروس در امان نبودند و پیش بینی می شود تابستان امسال این صنعت پس از واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها از جمله ایران تا حدودی به روال عادی خود برگردد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش گردشگری کشور پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است اظهار داشت : تا کنون حدود ۶۷ درصد ازاین تسهیلات به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد ریال نیز در روند پرداخت قراردارد.

وی خسارات ناشی از شیوع همه گیری ویروس کرونا دربخش های گردشگری کشور را در ۱۵ ماه گذشته حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد .

وزیر میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی توسعه گردشگری را از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: حذف روادید سفر بین کشورهای مختلف از جمله این برنامه ها بوده که روادید بین ایران باکشورهای عمان وچین نیز به صورت یک طرفه حذف شد.در چند روز آینده نیز با سفر به روسیه برای حذف روادید بین ایران و روسیه به صورت دوطرفه مذاکره خواهیم کرد.

مونسان برابرشدن میانگین خروج مسافر داخلی از کشور با میانگین ورود مسافر خارجی درسال۱۳۹۸ برای نخستین بار درکشور را نتیجه تلاش هشت سال گذشته عنوان کرد و گفت : آمارمسافران خروجی سال۹۷حدود۱۰میلیون نفربودکه با کاهش  ۲۰درصدی درسال۹۸ به  ۸ میلیون رسید .درمقابل ورود مسافران خارجی هم در این مدت از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت .

وی با اشاره به اینکه سند جامع گردشگری کشور در سال های گذشته تدوین و تصویب شده است افزود: هم اکنون با سازمان جهانی گردشگری در حال تدوین برنامه عملیاتی  گردشگری کشور هستیم که در این طرح نیاز سنجی توسعه این صنعت در عرصه بین المللی برنامه ریزی می شود.

مونسان اظهارداشت: انتظار می رود این طرح مکملی برای سند جامع گردشگری باشد و با استقبال سرمایه گذاران و فعالان گردشگری کشور همراه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه برای دیدار با سرمایه گذاران و فعالان عرصه گردشگری کیش و بازدید از چند طرح گردشگری شامل مرمت کاخ مرجان، هتل های آسمان، پالاس، گرند ملیا و سپنتا گشت به جزیره کیش سفر کرده بود.

از میان آثار و بناهای تاربخی جزیره کیش ۶ اثر  از جمله شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.