• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

ترخیص روزانه ۱۰۱ هزارتن کالا در دو ماه گذشته

  • کد خبر : 7025
  • 22 دی 1399 - 14:13
ترخیص روزانه ۱۰۱ هزارتن کالا در دو ماه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد از ۱۱ آبان‌ماه بطور میانگین در هر روز ۱۰۱ هزار تن کالای اساسی و مواد اولیه مربوط به کارخانه ها از گمرکات کشور ترخیص شده است.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از ایرنا، «علیرضا رزم حسینی» در بیست و چهارمین آیین تقدیر از صادرکنندگان برتر اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن دستورالعمل ترخیص کالا از سوی ستاد اقتصادی دولت، میانگین ترخیص از ۱۹۵ تن روزانه به ۱۰۱ هزار تن رسید و ترخیص ۳۸۰ هزار تن در یک روز نیز تجربه شد که عمده آنها کالاهای ضروری و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه هاست.

وی پیرامون ثبت سفارش ها درسامانه جامع تجارت نیز خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات موجود از ۲۲ آبان ماه ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پرونده ثبت شده که از این میزان سه میلیارد دلار از ثبت سفارش ها نهایی شده و بتدریج با توجه به مجوزهای ۲۳ گانه از نهادهای مختلف بقیه آنها نیز تایید خواهد شد.

وزیر صنعت اضافه کرد: تا پایان سال افزایش صادرات غیرنفتی خواهیم داشت و کسری صادراتی که به دلایل مختلف تاکنون به وجود آمده، تا پایان سال جبران خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به کوتاه بودن زمان حضورش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: امکان اصلاحات ساختاری و کوچک سازی وجود ندارد و مقاومت درون سازمانی برای پویا سازی این سازمان پیرنیز بسیار است، اما درهمین مدت با همراهی بانک مرکزی برای رفع مشکلات ایفای تعهدات ارزی اقدام های مناسبی انجام شد تا روند فعالیت اقتصادی تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان اکنون اختیار عرضه ارز به سامانه نیما یا واردات در مقابل صادرات را دارند، افزود: برخی از بخشنامه های مربوط به صادرات نیاز به بازنگری دارند، زیرا هیچ منع صادراتی درحال حاضر وجود ندارد، اما برخی از بخشنامه های قدیمی موانعی برای تجارت ایجاد می کنند.

رزم حسینی درزمینه وضعیت فولاد در بورس گفت: معتقد به قیمت گذاری دستوری نیستم، بلکه باید همانند تمام جهان قیمتی به عنوان پایه تعیین شود و میدان را به رقابت واگذار کرد.

به گفته وی، مراسم روز ملی صادرات بهانه ای برای طرح فرصت ها و تهدیدها فعالان در این زمینه بود تا به آن رسیدگی شود.

بیست و چهارمین آیین تقدیر از صادرکنندگان برتر صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، معاونان بخش های مختلف وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.