• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

تدوین استاندارد ملی شیر، ماست و پنیر گاومیش با همکاری پگاه

  • کد خبر : 44253
  • 09 اردیبهشت 1401 - 11:00
تدوین استاندارد ملی شیر، ماست و پنیر گاومیش با همکاری پگاه

استاندارد ملی برای تعیین ویژگی‌های محصولات پنیر و ماست گاومیش، به دبیری شرکت پگاه خوزستان، برای نخستین بار در کشور تدوین شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: مصرف شیر گاومیش و فرآورده‌های حاصل از آن به دلیل آثار سلامتی بخش آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است، از این رو استانداردسازی این گروه از محصولات که مستلزم انجام پژوهش کاربردی است، اهمیت زیادی دارد.

▫️او با اشاره به روند تدوین این استاندارد ملی افزود: استانداردهای شیر گاومیش و فرآورده‌های آن پس از بررسی و هماهنگی لازم از سال ۱۳۹۷، در نهایت با تصویب استانداردهای «شیر پاستوریزه- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» و «شیر فرادما- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» در اجلاسیه کمیته ملی به سرانجام رسید.

▪️مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: پس از تصویب استانداردهای شیر گاومیش، بررسی ویژگی‌ها و الزامات فرآورده‌های حاصل از شیر گاومیش مورد توجه قرار گرفت و در این راستا استاندارد «پنیر تازه گاومیش- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» و «ماست گاومیش- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» به دبیری شرکت شیر پگاه خوزستان پس از برگزاری چند جلسه کمیسیون فنی توسط این اداره کل با حضور تمامی ذینفعان و صاحب نظران به تصویب رسید.

▫️حدود ۴۰ درصد جمعیت گاومیش کشور توسط ۵۰۰ بهره‌بردار در ۱۴ شهرستان خوزستان پرورش داده می‌شوند و سالانه معادل پنج هزار میلیارد ریال از محل تولیدات شیر و گوشت این درآمد حاصل می شود که این درآمدها باعث اشتغال پایدار و تولید در استان شده است.

▪️گفتنی است، شرکت شیر پاستوریزه خوزستان در دو گروه شیرهای گاومیش پاستوریزه و استریل و ماست گاومیش اقدام به تولید بهداشتی این فرآورده‌های لبنی کرده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.