• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد با عرضه کامل محصولات در بورس

  • کد خبر : 35204
  • 22 دی 1400 - 10:58
تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد با عرضه کامل محصولات در بورس

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد با عرضه کامل محصولات فولادی در بورس کالا خبر داد.

«سیف‌الله امیری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای مثال در آهن‌اسفنجی که مهمترین شاخص تعیین قیمت محصولات فولادی است، قیمت‌ها از زمان عرضه در بورس رو به کاهش بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت عرضه همه محصولات فولادی شامل کنسانتره، گندله، شمش، میلگرد و مقاطع در بورس کالا، تصریح‌کرد: عرضه این محصولات در خارج از بورس کالا ممنوع است و تولیدکنندگان باید در صورت کمبود محصول در داخل کشور ابتدا تا سه بار عرضه در بورس کالا اقدام کنند و پس از آن در صورت نبود تقاضای داخلی به امر صادرات مبادرت ورزند.

 مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت، عرضه آزاد محصولات فولادی را فقط با شرط ثبت فاکتور و دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت امکان‌پذیر دانست و ادامه‌داد: با پیگیری های وزیر صمت و تلاش مسوولان و کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط، به‌زودی شاهد ثبات، تعادل و پایداری قیمت‌ها در بازار فولاد همانند بازار سیمان خواهیم بود.

امیری با تشریح وضعیت فعلی بازار محصولات فولادی، اضافه‌کرد: پس از عرضه محصولات فولادی در بورس، قیمت میلگرد هم اکنون به کمتر از ۱۴ هزار تومان در هر کیلو رسیده و قیمت آهن اسفنجی نسبت به هفته گذشته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به روند کاهش قیمت محصولات فولادی در عین نوسان‌های اخیر بازار ارز، گفت: با تاکید وزیر صمت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های تحولی این وزارتخانه در حوزه تنظیم بازار کالاهای پایه باید به شکلی اجرا شود که تحریم و نوسان‌های ارزی کمترین تأثیر ممکن را در ثبات و تعادل قیمت‌ها داشته باشد.

 مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت، عدم تاثیرپذیری بازار محصولات فولادی از نوسان‌های ارزی را نشانه تحقق راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها در وزارت صمت دانست و اظهار داشت: یکی از مزیت‌های بزرگ تولید محصولات سیمانی و فولادی، وجود مواد اولیه این محصولات در داخل و در معادن کشور است که این موضوع با مدیریت و برنامه‌ریزی درست مانع هر گونه اثرپذیری بازار از مواردی همچون نوسان‌های ارزی یا تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=35204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.