• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تداوم جهش بزرگ قیمت نفت خام / برنت ۷۱ دلاری شد

  • کد خبر : 21965
  • 03 شهریور 1400 - 8:02
تداوم جهش بزرگ قیمت نفت خام / برنت ۷۱ دلاری شد

قیمت نفت خام در معاملات دیشب در حالی به جهش خود ادامه داد که واکسیناسیون گسترده جهانی سرمایه‌گذاران را به بازگشت تقاضای نفت امیدوار کرده است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات دیشب در حالی به جهش خود ادامه داد که واکسیناسیون گسترده جهانی سرمایه‌گذاران را به بازگشت […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات دیشب در حالی به جهش خود ادامه داد که واکسیناسیون گسترده جهانی سرمایه‌گذاران را به بازگشت تقاضای نفت امیدوار کرده است.

از سوی دیگر افت ارزش دلار از رکوردهای ۹ ماهه اخیر باعث شده تا قیمت خرید نفت خام برای دارندگان ارزهای غیردلاری به صرفه‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

تا ساعت ۲۳:۱۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۳.۴۵ درصد جهش کرد و ۷۱.۱۲ دلار شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم ۳ درصد جهش کرد و به ۶۷.۶۱ دلار رسید.

خبرهای دیگری هم امروز باعث تقویت قیمت نفت خام شدند. در آمریکا اداره غذا و داروی این کشور واکسن کرونای فایزر را به طور کامل تأیید کرد و حالا این واکسن می‌تواند بدون نیاز به مجوز اضطراری در همه جای جهان مورد استفاده قرار بگیرد. این خبر نوید بخش بازگشت قدرتمند اقتصادهای جهان از بحران کرونا و تقویت تقاضای سوخت در آینده است.

در مکزیک آتش‌سوزی یک پلت‌فرم نفتی در مکزیک باعث مرگ ۵ کارگر و توقف تولید روزانه ۴۲۱ هزار بشکه نفت شد که این یک چهارم از کل تولید نفت خام مکزیک است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.