• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

تخصیص یارانه استفاده از خودرو برقی را به‌صرفه می‌کند

  • کد خبر : 55210
  • 02 مهر 1401 - 11:25
تخصیص یارانه استفاده از خودرو برقی را به‌صرفه می‌کند

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت خودرو برقی را به دلیل سطح تکنولوژی و فناوری، بالاتر از خودرو بنزینی دانست و گفت: در تمام دنیا برای حفاظت از محیط زیست، به خودرو برقی یارانه اختصاص می‌یابد و سبب به صرفه بودن مصرف آن برای مشتری نسبت به خودرو بنزینی می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- کیانوش پورمجیب، با بیان این‌که تارا برقی با استفاده از زنجیره تامین داخلی توسعه یافته است، تصریح کرد: ایران خودرو تلاش خواهد کرد تا قیمت منصفانه‌ای را برای این خودرو در نظر بگیرد. 
وی با بیان این که پیش از این نمونه‌هایی از خودرو برقی تولید شده بود اما به دلیل وابستگی اجزای الکترونیکی به منابع خارجی، هزینه تولید بالایی داشت، گفت: در تارا برقی با استفاده از توانمندی شرکت دانش‌بنیان جتکو توانسته‌ایم از منابع داخلی استفاده کرده و اجزای الکترونیکی را نیز در داخل کشور توسعه دهیم. 
پورمجیب تصریح کرد: ایران‌خودرو آماده است تا در صورت ایجاد شرایط و زیرساخت‌های مورد نیاز در سطح کشور از جمله ایستگاه‌های شارژ باتری و تخصیص یارانه به فروش، نسبت به تولید انبوه محصول اقدام کند. 
به گفته پورمجیب، باتری تارا برقی با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارد که زمان مورد نیاز برای شارژ آن با شارژر سریع، ۲۰ دقیقه، برق تک فاز منزل ۱۲ ساعت و برق سه فاز نیز حدود چهار ساعت خواهد بود. 
وی افزود: شارژرهای سریع توسط وزارت نیرو و زیرمجموعه‌هایی مانند مپنا در حال توسعه است که سطح دسترسی دارندگان خودروهای برقی را افزایش می‌دهد.
قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو تصریح کرد: حمایت نهادهای حاکمیتی و ارایه یارانه برای خرید خودرو برقی به مشتریان، سبب حرکت ایران‌خودرو هم‌پای تکنولوژی جهانی و کسب نتایج زیست محیطی خواهد شد. 
وی افزود: خودروهای هوشمند در جهان بر پایه خودروهایی با فناوری برقی توسعه داده می‌شوند و همین موضوع باعث خواهد شد تا ایران خودرو نیز در مسیر هوشمندسازی خودروها حرکت کند.
پورمجیب با اشاره به تفاوت‌های تارا برقی و بنزینی در زمینه پلتفرمی، سازه و معماری دو خودرو را متفاوت دانست و گفت: کفی دو خودرو متفاوت بوده و در تارا برقی زمینه جانمایی سل باتری فراهم شده است اما فاصله کف دو خودرو تا زمین مشابه است، سایر سیستم‌های مختلف قوای محرکه، سیم‌کشی‌ها، خنک‌کاری، جلوآمپر و حتی مالتی مدیای دو خودرو نیز کاملا متفاوت طراحی شده است. 
وی ضمن تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه توسعه تارا برقی، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ایران‌خودرو از سازمان ملی استاندارد این است که هر چه سریع‌تر دستورالعمل‌ها و آزمون‌های خودروهای برقی را مانند خودروهای بنزینی مشخص کند تا با شبیه‌سازی آزمون‌ها، از ارسال خودرو به مراکز آزمون خارج از کشور و طولانی شدن این فرآیند‌ جلوگیری شود.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=55210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.