• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی سد فینسک لغو شد

  • کد خبر : 22341
  • 06 شهریور 1400 - 20:03
تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی سد فینسک لغو شد

سمنان- معاونت حقوقی و مجلس وزارت نیرو در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی سد فینسک را لغو کرد. به گزارش خبرنگار مهر، عباس گل رو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته خبر از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای احداث […]

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گل رو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته خبر از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای احداث سد فینسک داد که پایه این خبر نیز نامه شماره ۴۳۱۱۹ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق مورخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ بود.

در پی این نامه و اعلام این خبر برخی نمایندگان استان مازندران که به صورت کلی با احداث سد فینسک به دلیل مسائل محیط زیستی مخالف هستند و از سوی دیگر واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌های دوست‌دار محیط زیست در استان‌های سمنان و مازندران به نظر می‌رسد اعتبارات این سد لغو شده است.

در نامه مورخ سوم شهریورماه ۱۴۰۰ از سوی معاون حقوقی و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی که به امضای رضا انجم شعاع نیز رسیده خطاب به گل رو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه آمده است: به استحضار می‌رساند نامه ابلاغ اعتبار کان لم یکن تلقی می‌شود.

تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی سد فینسک لغو شد

بدین ترتیب با روی کار آمدن دولت جدید یکی از اعتباراتی که روحانی در روزهای آخر برای استان سمنان مصوب کرده بود از دست رفت.

تحقیقات خبرنگار مهر نشان می‌دهد که واکنش دوست‌داران محیط زیست به اتفاقات کشور به خصوص عدم اختصاص بودجه برای آتش سوزی جنگل‌ها در این تصمیم تأثیر بسزایی داشته است. دوست داران محیط زیست اعلام می‌دارند که به جای رسیدگی به طرح‌های انتقال آب و سد سازی که جز خشکسالی اثر دیگری ندارد بهتر است این اعتبارات به نجات جنگل‌ها و تجهیز یگان آتش نشانی منابع طبیعی اختصاص یابد.

البته گفتنی است که از سوی دیگر هم مردم سمنان معتقد هستند که کم آبی در این استان مشکلات بسیار عدیده از عدم سرمایه گذاری، اشتغال‌زایی، کاهش توان تولیدی، عدم جذابیت برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، مهاجرت، مسائل فرهنگی و اجتماعی و… را پدید آورده است، لذا حال باید دید دولت سیزدهم در بدو امر در راستای مقابله با خشکسالی در سمنان چه اقدامی را صورت می‌دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.