• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تحویل موقت واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

  • کد خبر : 55148
  • 31 شهریور 1401 - 8:49
تحویل موقت واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

گواهینامه تحویل موقت واحد اول بخار فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله روز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ صادر و این واحد به همراه سیستم‌های مشترکات به کارفرما تحویل موقت شد.

گروه مپنا در این پروژه موفق شد رکورد کمترین فاصله زمانی بین سنکرون واحد (۲۵ تیر) با شروع دوران گارنتی (۲۳ مرداد) یک واحد بخار در بین تمام پروژه‌های انجام شده تا کنون را شکسته و این مدت را به ۲۹ روز برساند.  
این پروژه شامل طراحی، تامین تجهیزات، حمل، نصب و راه‌اندازی به همراه خدمات نظارت بر عملیات ساختمانی ۳هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی است که در شرایط ایزو و در چهار فاز انجام شد. همچنین عملیات ساختمانی مجموع نیروگاه و اجرای اسکلت فلزی به جز بخش بویلر و سیستم خنک کن ACC و بهره‌برداری به عهده شرکت شامارا به عنوان کارفرما بوده است.
فاز اول این پروژه شامل شش واحد گازی از نوع MAP2B است. راندمان واحدهای این فاز حداقل ۳۴٫۶ درصد در تحویل موقت بوده که ۱۲ ماه پس از تحویل موقت آن‌ها به میزان ۳۶درصد تضمین شده است.
سه واحد بخار از نوع E به همراه بویلر بازیاب حرارتی بدون مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC و مشترکات مربوطه به فاز دوم پروژه متعلق است.
در فازسوم، شش واحد گازی از نوع MAP2B راه‌اندازی می‌شود. راندمان واحدهای این فاز حداقل ۳۴٫۶ درصد در تحویل موقت است.
فاز چهارم نیز شامل سه واحد بخار از نوع E به همراه بویلر بازیاب حرارتی بدون مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC و مشترکات مربوطه است.
این نیروگاه در منطقه رومیله حومه شهر بصره در کشور عراق قرار دارد. تعداد واحدهای این پروژه شامل شش بلوک سیکل ترکیبی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و در مجموع ۳هزار مگاوات است. از دیگر ویژگی‌های این پروژه استفاده از توربین گازی MAP2B و بخار E Type (E30-16-1-1×۶٫۳) و بویلر بازیاب حرارتی (HRSG) بدون مشعل اضافی است.
شایان ذکر است با تحویل موقت واحد فوق، تعداد واحدهای نیروگاهی تحویل موقت شده توسط شرکت توسعه دو در مجموع به ۱۰۵ واحد با ظرفیت ۱۶هزار و ۲۲۳ مگاوات رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=55148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.