• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

تحول دیجیتال در ارکان شرکت و ارائه محصولات و خدمات نوین

  • کد خبر : 7876
  • 05 بهمن 1399 - 12:35
تحول دیجیتال در ارکان شرکت و ارائه محصولات و خدمات نوین

واحد توسعه کسب و کار دیجیتال، از سال گذشته در قالب یک اداره در بیمه ملت شکل گرفت و در ساختار سال جدید به مدیریت تبدیل شد که این امر، به نوعی نمایانگر اهمیت و جایگاه توسعه کسب و کار دیجیتال در بیمه ملت است. به همین منظور، فعالیت‌های این مدیریت را از یحیی میرزایی، مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت جویا شدیم:

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بیمه ملت، یحیی میرزایی با اشاره به این‌که مساله توسعه کسب و کار دیجیتال در دستور کار بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا قرار دارد؛ گفت: این شرکت‌ها اقدامات زیادی انجام داده‌اند و علاوه بر سرمایه‌گذاری نسبت به ارائه محصولات و خدمات آنلاین، سعی کرده‌اند تحول دیجیتال را به درون سازمان‌های خود ببرند.

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت از فعالیت‌های شرکت‌های بیمه داخلی نام برد و ادامه داد: در این حوزه، شرکت بیمه سامان در چند سال گذشته به نوعی پیشگام بود و این واحد را در ساختار خود جای داده است.

وی در همین خصوص اظهار کرد: شرکت‌های بیمه رازی، دی و تجارت هم به این قافله پیوسته‌اند و به نظر می‌آید با توجه به اهمیت و جایگاه این فعالیت، سایر شرکت‌ها نیز اضافه کردن چنین واحدی را در دستور کار خود قرار دهند.

* فرهنگ‌سازی در حوزه تحول دیجیتال

میرزایی، موضوع تحول دیجیتال در ارکان مختلف شرکت را فعالیت کلی این مدیریت ذکر کرد و خبر داد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوین و کسب و کارهای فناوری محور، فعالیت در حوزه کانال‌های توزیع نوین و آنلاین و توسعه محصولات و خدمات نوین که باز هم بر بستر فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد؛ از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مدیریت پیگیری می‌شوند.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه تحول دیجیتال را مدنظر قرار داد و افزود: با توجه به نوپا بودن این مدیریت در بیمه ملت؛ ما هنوز در ابتدای راه هستیم، با این حال اقدامات متعددی شروع شده و در حال انجام است. برای نمونه به فصلنامه «تحول دیجیتال» می توان اشاره کرد که به زودی منتشر می‌شود.

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت، با تاکید بر تدوین نقشه راه تحول دیجیتال بیمه ملت و عملیاتی شدن آن بیان کرد: در تلاشیم تحول دیجیتال را در واحدهای مختلف سازمان به ویژه واحدهای فنی نهادینه کنیم.

* سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید و فناوری محور

یحیی میرزایی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید و فناوری‌محور اشاره کرد و در همین خصوص گفت: با استارتاپ‌ها، کسب و کارهای مختلف و شتاب‌دهنده‌ها وارد مذاکره شدیم و سعی کردیم با آغاز همکاری‌های مشترک و حتی ورود در حوزه سهام‌داری یا سرمایه‌گذاری، به عنوان یکی از ارکان اصلی در این کسب و کارها و شتاب‌دهنده‌ها فعالیت کنیم.

وی از مزایای این نوع فعالیت در بیمه ملت چنین گفت: با ورود به حوزه کسب و کارها و شتاب‌دهنده‌ها نه تنها از ثمرات سرمایه‌گذاری آنها استفاده کنیم بلکه بسیاری از نیازهای بیمه‌ای‌مان را در این قالب برای‌شان تعریف کرده و از طریق آنها می‌توانیم به توسعه خدمات و محصولات‌ شرکت کمک کنیم.

* ارائه سرویس‌ها و خدمات آنلاین به نمایندگان

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت، تمرکز بیمه ملت در سال‌جاری را حوزه سرویس‌ها و خدمات آنلاین ذکر کرد و گفت: در همکاری با واحد فناوری و اطلاعات، وب‌سرویس‌های چند مورد از رشته‌های بیمه‌ای را عملیاتی‌سازی کردیم که از آن جمله می‌توان بیمه‌های حوادث انفرادی و حوادث مسافرتی را نام برد که به صورت عملیاتی انجام و بیمه‌نامه‌ها در آن قالب صادر شدند.

وی صدور آنلاین بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو را با گذراندن تست‌های مربوطه در مرحله عملیاتی شدن دانست و افزود: در قالب قراردادهای منعقد شده، به زودی فعالیت آنلاین این بیمه‌نامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

میرزایی در خصوص وب‌سرویس بیمه‌های آتش‌سوزی نیز بیان کرد: به زودی ارائه وب‌سرویس این رشته هم در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود و سایر محصولات نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی که با مدیریت فناوری اطلاعات انجام شده، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در نظر داریم تا پایان سال بخشی از رشته‌ها و در سال آینده، سایر محصولات بیمه ملت که این امکان را دارند، به صورت آنلاین و وب‌سرویس در اختیار مشتری‌ها، نمایندگان و کسب و کارها قرار دهیم.

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت، در خصوص ارائه این وب‌سرویس‌ها و محصولات آنلاین به نمایندگان بیان کرد: در حال تکمیل فرایندها و تکمیل زیرساخت‌ها هستیم و برنامه داریم که تا اوایل سال آینده تمام وب‌سرویس‌ها در اختیار کلیه نمایندگان قرار بگیرند.

* ملت‌تک

یحیی میرزایی به همکاری با استارتاپ‌های غیربیمه‌ای اشاره کرد و گفت: معتقدیم نمایندگان و کانال‌های مرسومی که در صنعت بیمه فعالیت می‌کنند بازارهای متفاوتی را جست‌وجو می‌کنند و این استارتاپ‌ها به واسطه ماهیت وجودی‌شان، می‌توانند بازارهای دیگری را به بیمه اضافه کنند، از این منظر، همکاری با این بازارها را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به یک‌سال فعالیت «ملت‌تک» به عنوان پلتفرم نوآورانه بیمه ملت در مسیر بیمه‌گری دیجیتال بیان کرد: فلسفه وجودی ملت‌تک، ارتباط و همکاری با استارتاپ‌ها و بازارگاه‌ها هست و به گونه‌ای طراحی شده که تمام محصولات آنلاین شرکت به همراه مستندات و توضیحات لازم، بارگذاری شده و استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند با مطالعه آن و برداشت مستندات فنی، از طریق فرم درخواستی پیش‌بینی شده در سایت، درخواست خود را به شرکت ارسال کنند تا پس از بررسی، در قالب قرارداد با آنها پیش رویم.

* خدمات مکمل آنلاین

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت، در خصوص خدمات مکمل آنلاین فعالیت‌های جاری گفت: برای نمونه، یک قرارداد همکاری با «زوپ» به عنوان یک شرکت خدمات پزشکی آنلاین، امضا کردیم که در فاز آزمایشی، این امکان برای کلیه کارکنان بیمه ملت فراهم شد تا بتوانند از طریق این استارتاپ، خدمات پزشکی آنلاین دریافت کنند و به صورت آنلاین ویزیت شوند.

وی در همین خصوص بیان کرد: کسب و کار «هاب‌کار» را هم به عنوان یک همکار برای توسعه خدمات و فعالیت‌های آنلاین در دستور کار قرار دادیم و با آنها قرارداد امضا کردیم.

*توسعه محصولات بیمه‌ای نوین

یحیی میرزایی، در خصوص توسعه محصولات و خدمات جدید برای استارتاپ‌ها بیان کرد: نمونه‌ای از این نوع فعالیت؛ بیمه‌نامه ساختمان‌های هوشمند هستند که با یک سری از استارتاپ‌ها کار را آغاز کرده و قراردادهای اولیه را منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم یک بیمه‌نامه خانه هوشمند را با همه اضلاع و ارکان مشابه با نیاز در این فضا طراحی کنیم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: محصولات نوین دیگری نیز در دستور کار هستند که به فراخور زمان، عملیاتی شده و در اختیار شبکه فروش، چه سنتی و مرسوم؛ و چه کانال‌های نوینی که دنبال‌شان هستیم؛ قرار می‌گیرند.

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت در پایان به ظرفیت فعالیت‌های این مدیریت با توجه به نوپا بودن آن اشاره کرد و گفت: این مهم به دیدگاه سازمان بستگی دارد و امیدواریم که بتوانیم در این قالب و در این فضا به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت عمل کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.