• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

تحولات بازار صنعت فولاد سبب کاهش صادرات چین شده است

  • کد خبر : 59725
  • 15 آذر 1401 - 16:46
تحولات بازار صنعت فولاد سبب کاهش صادرات چین شده است

معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان با نگاهی به تحولات بازار فولاد در جهان گفت: چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ درصد صادرات خود را کاهش داده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از دنیای معدن، محمد جعفر صالحی در کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه افزود: آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ کشور چین صادرات فولاد خود را به حدود ۴۰ میلیون تن کاهش داده است.

معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: تولید فولاد در جهان از ۸۰۵ میلیون تن به ۱۹۵۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ رسیده است.مواد اولیه و نرخ مواد معدنی بر قیمت تمام شده محصولات فولادی بسیار تاثیر گذار است و در حال حاضر قیمت مواد اولیه مهمترین تعیین کننده قیمت محصولات فولادی در جهان است .

وی اظهار داشت: با این حال می توان گفت تولید فولاد در زمان رکود اقتصادی جهان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به احتمال زیاد با توجه به شرایط موجود بازار در سال ۲۰۲۲ تولید شاهد افت خواهد بود.

صالحی بر تاثیر تسهیل زیرساخت های حمل و نقل برای جابجایی مواد اولیه و محصولات فولادی تاکید کرد و افزود: قیمت نفت بر قیمت محصولات فولادی و کامودیتی ها تاثیرگذار است و انتظار داریم با افت قیمت نفت و سنگ آهن در جهان باید منتظر کاهش تولید فولاد در جهان در سال ۲۰۲۲ باشیم.

معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: سرعت رشد تولید فولاد در دنیا علیرغم افزایش واقعی تولید از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ در حال حاضر روند نزولی گرفته است.

صالحی بیان کرد: انتظار می‌رود نرخ رشد تولید فولاد همچنان در دنیا در سال ۲۰۲۳ روند کاهشی داشته باشد، زیرا هم اکنون سهم چین در تولید فولاد جهان روند نزولی است.

کنفرانس بین المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پنلکس روز های پانزدهم و شانزدهم آذر ماه سال جاری با حضور مدیران، متخصصان و کارشناسان صنعت فولاد کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی اسلامی کیش برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.