• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تحریم‌ها بی‌سابقه بود/ کشور روی پای خود ایستاد

  • کد خبر : 7584
  • 30 دی 1399 - 23:14
تحریم‌ها بی‌سابقه بود/ کشور روی پای خود ایستاد

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا بر علیه کشورمان، افزود: در این دو سال کشور روی پای خود ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی در برنامه عیار شبکه افق سیما با تاکید بر انجام مذاکرات دو ساله با کره جنوبی، گفت: در مذاکرات اخیر، وزارت خارجه کره جنوبی قول داد برود و با دست پر برگردد. البته پیشنهاداتی دادند که تجهیزات کرونا بدهند ولی ما ۷ میلیارد دلار پول داریم که حق ماست و گفتم به آنها که واقعا باید طلب ایران را بدهند و خسارت مالی هم بدهند و این پول قبل و بعد از آغاز مسئولیت من در آنجا بود.

رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: مشکل اصلی کره این است که حتما باید برای تبدیل پول به سراغ بانک های آمریکایی بروند. قبلا از کره کالا می آوردیم و وقتی تحریم شد دیگر نتوانستیم از کره کالا بیاوریم و همه آنها متوقف شد و به صورت کلی تجارت ما با کره با صادرات نفت و واردات کالا بود.

همتی ادامه داد: به صورت کلی، این اراده وجود نداشت که کار را انجام بدهند و متاسفانه اراده سیاسی ندارند ولی خودشان گفتند که بزودی با نظر مثبت باز می گردند. ما اقتدار را از مردم می گیریم و قدرت و توانایی از نظر مردمی و توان نظامی و مذاکره ای را داریم و همه ابعاد اقتدار را باید در صحنه های بین المللی داشته باشیم، ولی تحریم اینبار بی سابقه بوده و همه جهان را بر علیه جمهوری اسلامی بسیج کردند ولی کشور در این دو سال روی پای خود ایستاد و امروز شرایط به سمت مثبت شدن می رود و این نشان می دهد که تحریم ها اثر نداشته است.

وی در خصوص مذاکرات انجام شده با عراق برای وصول مطالبات ایران، تاکید کرد: در عراق نیز یک بخشی اراده سیاسی ندارند و درآمدهای نفتی آنها بعد از حمله آمریکا به نحوی طراحی شد که اول باید برود واشنگتن و تایید بگیرند و چون بانک مرکزی آنها تهدید می شود عملا دستشان بسته است. ما به صورت سنتی برای کالاهای اساسی منابع را استفاده می کنیم و همه اینها که عراق هم نتوانست در پشت قضیه آمریکا است و ما از همه ابزارها جلو رفتیم ولی کاملا بسته بودند.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم و نمی توانیم بنشینیم و بگوییم نمی شود. ترامپ دنبال فروپاشی کشور ما بود و امروز روز شکست آنها برای فشار حداکثری بود و در پایان عمر ترامپ در سیاست، روز پیروزی ایران است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.