• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

تبیین راهبردهای نظارتی در نخستین همایش واحدهای بازرسی بانک صادرات ایران

  • کد خبر : 46377
  • 03 خرداد 1401 - 21:32
تبیین راهبردهای نظارتی در نخستین همایش واحدهای بازرسی بانک صادرات ایران

مدیر امور بازرسی بانک صادرات ایران در نخستین همایش واحدهای بازرسی این بانک، گزارشی از عملکرد این واحد در سال‌های اخیر ارائه کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط واحدهای نظارتی، برنامه‌های سال جاری امور بازرسی بانک را تشریح کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، ولی آزادی گفت: با احتساب شعب فعال، باجه‌ها و واحدهای ستادی، نزدیک به سه هزار واحد در بانک صادرات ایران حداقل یک بار در سال مورد بازرسی سالیانه قرار می‌گیرد. واحدهای دارای صندوق به صورت تصادفی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، موارد ارجاعی از سوی مراجع قضایی، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مراجع مختلف و مدیران نیز رسیدگی می‌شود. وی افزود: نهادهای نظارتی بانک در راستای عمل به مسئولیت خود در راستای شفاف‌سازی، کنترل‌های داخلی و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی، تمام واحدهای بانک را در شش ماه اول حداقل یکبار و در شش ماهه دوم نیز به صورت نامحسوس یکبار مورد بازرسی قرار می‌گیرند.آزادی با یادآوری اینکه شیوع کرونا، شرایط سختی برای بازرسی شعب بانک ایجاد کرد، از تلاش همکاران این حوزه در انجام بازرسی‌های مستمر در این شرایط سخت قدردانی کرد.وی از انجام یک هزار و ٢۵١ مورد بازرسی در دو ماه اول سال جاری از واحدهای صف و ستاد خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز در مجموع ٨۴٠٢ مورد بازرسی سالیانه، موردی، بخشی، صندوق و نامحسوس در بخش‌های ارز و ریال و…، با وجود محدودیت‌های کرونایی توسط بازرسان و حسابرسان سطح شبکه انجام پذیرفته است. 

سلامت کاری سازمان، نیاز به نگاه فرهیخته به نظارت دارد

رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان خراسان‌رضوی نیز در این همایش با اشاره به اینکه سلامت کاری سازمان، نیاز به نگاه فرهیخته به نظارت دارد، گفت: در واقع مجموعه‌ای که نهاد نظارت را به کنار خودش می‌طلبد، می‌خواهد درست و سلامت فعالیت کند.حجت‌الاسلام موسی فتوحی، در ادامه اظهار داشت: حوزه نظارت و فرهنگ نظارتی، یکی از مقدس‌ترین حوزه‌ها ارزیابی کرد و در تعریف تفکر نظارتی گفت: تفکر نظارتی یعنی اینکه هر کس حوزه ماموریت خودش را بلد باشد و آن را انجام دهد. با انجام این تفکر توسعه نیز اتفاق خواهد افتاد. یکی از دلایل کندی دست‌یابی به توسعه، همین مشکل است.حجت الاسلام فتوحی با بیان اینکه توسعه به دو ابزار پول و انسان نیازمند است، افزود: همه کار ابزار نظارت این است که انحراف منابع مالی و انسانی جلوگیری کند. اگر انحراف وجود داشته باشد، به این معنی است که نظارت کارش را به درستی انجام نداده است. در واقع هرجا مشاهده شود که همه چیز در جای خود قرار دارد، به معنی این است که نظارت کارش را به خوبی انجام داده است از این رو نظارت را می‌توان یکی از مقدس‌ترین کارهای امروز به حساب آورد. بدون نظارت توسعه تحقق نخواهد یافت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.