• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تبادل نظر درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق

  • کد خبر : 23631
  • 16 شهریور 1400 - 20:06
تبادل نظر درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نیرو در جلسه این کمیسیون حضور یافت و یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از حضور وزیر نیرو در این کمیسیون درباره این جلسه، گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق بود.

وی ادامه داد: بحث دیگر استفاده از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق بود. همچنین طبق قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تأمین برق خود هستند که درباره این موضوع نیز بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه درباره بحث صادرات و قیمت‌گذاری برق و نگرانی سرمایه‌گذاران در این زمینه نیز بحث‌هایی انجام شد، اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود.

حسنوند تصریح کرد: قرار شد کمیته مشترکی بین وزارت نیرو و کمیسیون برای استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و بتوانیم در بودجه سال آینده وزارت نیرو را بیشتر پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت این نگرانی‌ها را بر طرف کنیم، گفت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه‌مدت یک‌ ساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان‌مدت که چند ساله خواهد بود، به مجلس ارائه کند.

محرابیان: اولویت‌های وزارت نیرو را به نمایندگان ارائه دادیم

در ادامه علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز درباره این جلسه، گفت: در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های وزارتخانه در حوزه‌های برق، فاضلاب و آب، در این نشست توضیحاتی به نمایندگان ارائه شد.

وی ادامه داد: درباره مشکلاتی که در اثر قطعی برق در چند ماه گذشته رخ داده بود و مسائلی که درباره آب و خشکسالی وجود دارد، برنامه‌های زمینه تدوین شده خود را تقدیم کمیسیون کردیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: سعی خواهیم کرد با اصلاح برخی طرح‌ها نقطه نظرات مجلس به شکل مطلوب عملیاتی شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=23631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.