• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تایید افزایش سرمایه ۹۱٫۰۰۰ میلیارد ریالی بانک ملت از محل سود انباشته

  • کد خبر : 61261
  • 07 دی 1401 - 22:28
تایید افزایش سرمایه ۹۱٫۰۰۰ میلیارد ریالی بانک ملت از محل سود انباشته

سازمان حسابرسی، افزایش سرمایه ۹۱٫۰۰۰ میلیارد ریالی بانک ملت را از محل سود انباشته مورد تایید قرار داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک در اطلاعیه‌ای، اظهارنظر حسابرس  و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی) را درباره گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه از مبلغ ۲۶۲٫۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۷۲,۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته روی سامانه کدال قرار داد.
بر اساس این گزارش، سازمان حسابرسی در گزارش خود اعلام کرده است که با درنظر داشتن آثار برآوردی بندهای توضیحی گزارش بررسی اجمالی دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ بابت جبران کسری منابع صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها، کسری مالیات پرداختنی، کاهش ارزش انباشته تسهیلات اعطایی و تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی مطابق استانداردهای حسابرسی و آثار مطالبات بانک ملت از دولت، مانده قابل انتقال سود انباشته به سرمایه، مبلغ ۹۱٫۰۰۰ میلیارد ریال است.
در عین حال، حسابرس تاکید کرده است که گزارش توجیهی آماده شده درباره افزایش سرمایه، به گونه‌ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابرسی ارائه شده است.
این گزارش حاکی است، هیات مدیره بانک ملت، استفاده از مزایای معافیت مالیاتی موضوع بند (ف) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اصلاح ساختار مالی و توجه به سیاست های کلان بانک در زمینه افزایش کسب درآمد را به عنوان اهداف این افزایش سرمایه ذکر کرده است.
بر این اساس، انجام افزایش سرمایه ۹۱٫۰۰۰ میلیارد ریالی بانک ملت از محل سود انباشته منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.