• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

تاکید جعفری بر اولویت های سه گانه “گل گهر” / نفع از دست رفته معدن و صنایع معدنی با قطعی برق، به ۱۶۰هزار میلیارد تومان می رسد /عتیقی: نخستین معدن زیرزمینی سنگ آهن، شهریور کلید می خورد

  • کد خبر : 47955
  • 28 خرداد 1401 - 10:28
تاکید جعفری بر اولویت های سه گانه “گل گهر” / نفع از دست رفته معدن و صنایع معدنی با قطعی برق، به ۱۶۰هزار میلیارد تومان می رسد /عتیقی: نخستین معدن زیرزمینی سنگ آهن، شهریور کلید می خورد

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با اعضای هیات مدیره شرکت گل گهر گفت: تمرکز بر اکتشاف، هدایت منابع به توسعه و هماهنگی با طرح جامع فولاد، جزو اولویت های این شرکت قرار گیرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری در جلسه کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این شرکت و همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه و مدیران “اقتصادی و سرمایه گذاری”، “برنامه ریزی و نظارت راهبردی” و “معادن” ایمیدرو برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به برنامه های توسعه مجموعه گل گهر و نیازهای آتی آن منطقه، نیاز است که ذخایر جدیدی کشف شود.

جعفری ادامه داد: استفاده از پتانسیل های خارج کشور و نیز انعقاد قراردادهای بلندمدت جزو روش هایی تامین سنگ آهن از خارج کشور است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین توجه به ایجاد یکپارچگی در طرح جامع فولاد را یادآور شد و افزود: این طرح به عنوان برنامه ای راهبردی در بالادست توسعه زنجیره فولاد قرار دارد از این رو ضروری دارد که تمامی شرکت های این بخش، در چارچوب همین طرح حرکت کنند.
جعفری با بیان اینکه ایمیدرو دخالتی در نحوه اجرا نمی کند، افزود: باید مدیریت سود شرکت به گونه انجام شود که در تامین مالی طرح های توسعه، چالشی ایجاد نشود و به همین دلیل هدایت منابع به سمت طرح های توسعه و جاری شدن نگاه بلندمدت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهمنامه امضا شده با وزارت نیرو برای تامین برق حوزه معدن و صنایع معدنی، اظهار داشت: ایمیدرو راهبری ایجاد نیروگاه های این بخش را برعهده گرفته و تلاش می کند تولید و توسعه به سبب کمبود برق، دچار وقفه نشود.

عدم النفع قطعی برق
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برآوردهای ما نشان می دهد بخش معدن و صنایع معدنی با قطعی برق، ۱۶۰هزار میلیارد تومان عدم النفع دارد و باید با تامین پایدار برق، مانع از از دست رفتن این منافع شویم.

خریداری ۱۰ دستگاه حفاری توسط گل گهر
در این نشست ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پس از ارایه گزارشی از برنامه های تولید و توسعه این شرکت، خبر داد: برای نخستین بار گل گهر فناوری استخراج زیر زمینی سنگ آهن را کلید می زند. به گفته عتیقی، پیش بینی شده عملیات اجرایی این طرح، شهریور ماه در معدن شماره ۶ گل گهر آغاز شود.
به گفته وی، گل گهر ۱۰ دستگاه حفاری خریداری کرده که ۵ دستگاه آن بر اساس شرایط زمین شناسی ایران طراحی شده است.
مدیر عامل شرکت گل گهر در ادامه به ایجاد تنوع در تولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در حال خروج از تولیدات تک محصولی است و تا یکسال و نیم آینده، ۵ محصول جدید از جمله آنتیموان در سبد فعالیت های گل گهر قرار می گیرد.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هم اینک ۴۲درصد تولید کنسانتره سنگ آهن، ۳۱درصد گندله سنگ آهن، ۱۳درصد آهن اسفنجی و چهار درصد تولید فولاد کشور را در اختیار دارد. سال گذشته تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن این شرکت به ترتیب به ۱۵٫۴ میلیون و ۱۲٫۳ میلیون تن رسید. همچنین این شرکت معادل تولید ۱٫۳ میلیون تن کنسانتره و ۴۷۰ هزار تن گندله سنگ آهن به سبب قطعی برق از دست داده است.
ارزش طرح های گل گهر و شرکت های هم گروه ۲٫۶ میلیارد دلار (ارزی) و ۲۵٫۷ هزار میلیارد تومان (ریالی) است.
در این نشست امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توسعه به همراه سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت استراتژیک و امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو، نکاتی درباره اهمیت ایجاد یکپارچگی و توزان در طرح جامع فولاد و همچنین صادرات و تامین نیاز داخل ارایه کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.