• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تاکید جعفری بر استفاده از روش های خلاقانه برای تسهیل همکاری با دانش بنیان ها

  • کد خبر : 66099
  • 16 اسفند 1401 - 15:29
تاکید جعفری بر استفاده از روش های خلاقانه برای تسهیل همکاری با دانش بنیان ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو، بر استفاده از روش های خلاقانه و متنوع برای تسهیل حضور شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که امروز در جلسه بررسی عملکرد “قانون جهش تولید دانش بنیان” در این سازمان سخن می گفت، تصریح کرد: باتوجه به اقداماتی که مجموعه ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه و تابعه از سال های گذشته آغاز کرده اند، امروزه شرایط ایجاد تحول در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: با اینحال باید از نگاه سنتی گذشته فاصله بگیریم تا بتوانیم مواردی همچون تحول در بهره وری، ارتقای دانش و رفع نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی را با همکاری شرکت های دانش بنیان محقق کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه ایمیدرو، راهبری و مدیریت را برعهده دارد، افزود: در این مسیر نگاه بنگاه داری نداریم و تلاش ما این است که از فرصت ایجاد شده برای جریان سازی به نفع ارتقای دانش معدن و صنایع معدنی استفاده کنیم به گونه ای که این فعالیت ها به محصول یا خدمات تبدل شود.

وی ادامه داد: تامین برق و گاز به عنوان چالشی در تابستان و زمستان کشور مطرح است در حالی که عدم النفع این امر نه تنها به تولیدکننده که به تنظیم بازار و مصرف کننده هم سرایت کرده است از این رو ایمیدرو به کارگیری فناوری های نوین در کاهش مصرف انرژی را در صدر اولویت بندی های خود قرار داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه قانون، به اندازه کافی مسیر را فراهم کرده است، گفت: ارزبری شاخصی است که می تواند همکاری با شرکت های دانش بنیان را تقویت کند هرچند در این بخش دستاوردهایی داشته ایم و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جعفری تاکید کرد: تعریف و اجرایی کردن مدل و چارچوب همکاری ها با این شرکت ها به طوری که محدویت ایجاد نکند و همچنین مستمر باشد از اولویت بالایی برخوردار است.

ریسک پذیری و تشویق بخش خصوصی

حسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز در این نشست، خواهان پذیرش ریسک به عنوان بخشی از اقدامات پژوهشی شد و گفت: همکاری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان نیازمند پذیرش ریسک در پژوهش و اقدامات نوآورانه است که این امر می تواند به تشویق شرکت های خصوصی برای همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی بینجامد.

تعیین ۵راهبرد و ۲۳ برنامه عملیاتی

غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو نیز با ارایه گزارشی از مراحل اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارایه کرد و گفت: در این مسیر ۵ راهبرد و ۲۳ برنامه عملیاتی تعریف و سپس به شرکت های زیرمجموعه و تابعه ابلاغ کرده ایم.

وی افزود: جزئیات این برنامه ها را مورد بررسی قرار داده ایم و برای هر بخش مسئولی تعیین شده است. ملاطاهری با اشاره به اینکه شرکت های زیرمجموعه و تابعه همکاری مناسبی در تهیه گزارش فوق داشته اند، تصریح کرد: مجموعه گزارش فوق در اختیار شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان قرار گرفته که پس از تایید از سوی آن نهاد، اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: فهرست اقلامی که ارزبری بالایی دارند (از جمله انواع زغال ها و الکترودها، فروآلیاژها و …) تهیه و به روز شده است.

ملاطاهری تاکید کرد: در نظر داریم مجموعه اقدامات خود در حوزه دانش بنیان ها را به صورت فرایند تبدیل کنیم که مسیر اجرای برنامه های این بخش تسهیل شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.