• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تامین ۶۴ درصد نیاز صنایع فولاد کشور از منطقه زغالسنگ طبس در افق ۱۴۰۴

  • کد خبر : 57539
  • 11 آبان 1401 - 18:00
تامین ۶۴ درصد نیاز صنایع فولاد کشور از منطقه زغالسنگ طبس در افق ۱۴۰۴

مهندس حمیدرضا عسکری مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد کیش با اعلام این خبر گفت: براساس سند چشم انداز توسعه ایران در افق ۱۴۰۴ برنامه تولید فولاد کشور، رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می باشد که برای تولید این میزان فولاد، تأمین زغالسنگ خام برای ۴٫۳۴ میلیون تن از منطقه زغالسنگ طبس برنامه ریزی شده است که ۶۴ درصد نیاز کشور را پوشش می دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،وی با اشاره به تولید ۱٫۷ میلیون تن زغالسنگ  خام و ۷۷۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ در سال گذشته در منطقه طبس، بیان کرد: برای سال ۱۴۰۱، افزایش به میزان بیش از ۲ میلیون تن زغالسنگ خام و بیش از یک میلیون تن کنسانتره برنامه ریزی شده است.

عسکری با بیان اینکه اکتشافات منطقه زغالسنگ طبس توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال های دور آغاز و کماکان ادامه دارد، گفت: این امر منجر به شناسایی حوزه زغالسنگ طبس با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره تخمینی ۶ میلیارد تن و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۷ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی شده است.

به گفته وی منطقه ذغالسنگ طبس غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود، بطوریکه حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در این منطقه قرار دارد.

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس افزود: براساس اکتشافات انجام شده در حال حاضر تجهیز و بهره برداری از ۷ بلوک معدنی و احداث ۳ واحد زغالشویی در دستور کار این مجتمع قرار دارد که ظرفیت تولید ۲٫۸۵ میلیون تن زغالسنگ خام و ۶۷۵ هزار تن کنسانتره را به همراه خواهد داشت.

عسکری از اشتغال ۶ هزار نفر در منطقه زغال دار طبس خبر داد و افزود: با فعال شدن طرح های توسعه ای در آینده نزدیک این میزان به بیش از ۱۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی همچنین بر لزوم آموزش نیروی انسانی و متخصص با روش های جدید بهره برداری از معادن زغالسنگ تأکید کرد و گفت: معادن منطقه طبس به روش های مکانیزه و سنتی تجهیز و بهره برداری می شوند که با توجه به برنامه های توسعه و تجهیز معادن جدید به روش های جدید مکانیزه، لزوم آموزش نیروی انسانی یکی از اولویت های مهم بشمار می رود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.