• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تامین مالی زنجیره تامین، خدمتی نوین از بانک ملی ایران

  • کد خبر : 19828
  • 05 مرداد 1400 - 16:21
تامین مالی زنجیره تامین، خدمتی نوین از بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از صدور بیش از ۸۰ هزار سفته دیجیتال و بیش از یک هزار میلیارد ریال برات دیجیتال بر روی پلتفرم زنجیره تامین مالی این بانک خبر داد و گفت: تعداد کارت های اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین صادر شده نیز از مرز ۸۰ هزار فقره عبور کرده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ‌مسعود خاتونی با بیان این که بانک ملی ایران از سال ۱۳۹۶ پروژه زنجیره تامین مالی (SCF)  را به صورت جدی و پس از طی مراحل مطالعاتی در دستور کار قرار داد، گفت: این پروژه مراحل متعددی را پشت سر گذاشت و با یک نگاه کاملاً فناورانه و نوآورانه، مبتنی بر اصول بانکداری اسلامی، بر پایه قوانین جاری کشور و با بهره گیری از اسناد تجاری تعریف شده در قانون تجارت عملیاتی شد.

وی با اشاره به این که این پروژه با همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و با بهره گیری از پلتفرم های کاملاً بومی پیاده سازی شده است،‌ اظهار کرد: خدمت تامین مالی زنجیره تامین، مبحثی نوین در فناوری مالی است که برای نخستین بار در کشور ما راه اندازی شده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه با تاکید بر این که طی دو سال اخیر و در فاز پایلوت، اسناد تجاری دیجیتالی به صورت آزمایشی به همراه نسخه کاغذی برات و سفته و تمبر بر روی زنجیره تامین واحدهای تولیدی به گردش در آمده است، گفت: با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، توانستیم ضمن طراحی اسناد تجاری دیجیتال، فاز عملیاتی برات، سفته و تمبر دیجیتال را ایجاد و در اپلیکیشن «نشان بانک» در دسترس مشتریان قرار دهیم. 

خاتونی همچنین با اشاره به این که بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک کشور، طی فرایند کاملاً دیجیتالی و غیر حضوری و با وثیقه سپاری آنلاین سهام عدالت، فعالیت خود را برای صدور کارت اعتباری آغاز کرد، ادامه داد: در این طرح، عملیات اعتبار سنجی، وثیقه سپاری، تشکیل پرونده اعتباری و صدور کارت، به صورت کاملا آنلاین انجام می شود.

به گفته وی، همه دارندگان سهام عدالت با مراجعه به اپلیکیشن های ایوا، شصت و بله می توانند درخواست خود برای دریافت کارت اعتباری را ثبت و اعتبار مربوطه را دریافت کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این که کارت های اعتباری جدید بر پایه ارائه اعتبار مدیریت شده طراحی و اجرایی شده اند، گفت: در فاز اول، دارندگان سهام عدالت و در فازهای آتی در صورت همکاری دیگر ارکان دست اندرکار، با وثیقه سپاری انواع یارانه ها و همچنین گواهی های الکترونیک کسر از حقوق، کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اعتبار ارائه شده در این کارت ها، مدیریت شده است و پس از مصرف در فروشگاه ها، این اعتبار از طریق اسناد تجاری دیجیتال در زنجیره تامین واحدهای تولیدی و خدماتی کشور قابلیت تزریق خواهد بود.

خاتونی خاطرنشان کرد: با انتقال اعتبار مصرف شده، گام بلندی در تامین مالی واحدهای تولیدی و خدماتی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ کشور برداشته می شود و ان شاالله ضمن حرکت چرخ تولید ملی، به اشتغال پایدار کشور نیز کمک خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=19828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.