• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است/ کمیسیون انرژی بررسی کند

  • کد خبر : 15210
  • 02 خرداد 1400 - 12:42
بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است/ کمیسیون انرژی بررسی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس کمیسیون انرژی مجلس می‌خواهم که سریعتر نشستی با وزیر نیرو داشته باشد و جداول خاموشی مورد بررسی قرار گیرد چرا که بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بیگی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی درباره قطعی برق، اظهار داشت: موضوع برق قطعاً طی سال‌های آینده مانند یک بمب ساعتی عمل خواهد کرد، بر این اساس باید مسئله برق که این روزها به موضوع نگران‌کننده‌ای تبدیل شده، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مصرف سالانه برق در کشور به شدت افزایش می‌یابد اما تولید آن هر سال کمتر می‌شود به گونه‌ای که سال گذشته ۵۸ هزار مگاوات و در سال جاری ۵۷ هزار مگاوات برق تولید شده و وزارت نیرو می‌گوید که اعتبارات لازم برای افزایش میزان تولید برق را ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است شورای عالی امنیت ملی و سران قوا به مسئله تولید برق ورود جدی داشته باشند و ما باید تا سال ۱۴۱۵ به میزان ۱۰۰ هزار مگاوات تولید برق دست پیدا کنیم در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: بحث انرژی موضوعی حائز اهمیت است و مجلس در زمینه سرمایه‌گذاری در تولید برق تصمیم مهمی در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ اتخاذ کرد که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بود.

وی گفت: مجلس در حوزه انرژی به وظایف خود عمل کرده و در برنامه هفتم توسعه نیز موضوع تولید برق حتماً در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی‌اوقات مصارف غیرقانونی از برق وجود دارد که وزارت نیرو باید از آن جلوگیری کند، تصریح کرد: از رئیس کمیسیون انرژی مجلس می‌خواهم که هر چه سریع‌تر نشستی با وزیر نیرو داشته باشد و جداول خاموشی مورد بررسی قرار گیرد چرا که بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.