• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

بیمه فراگیر برای آحاد مردم به صلاح جامعه است/ ترغیب مردم برای بیمه شدن وظیفه همه نهادهاست

  • کد خبر : 30655
  • 02 آذر 1400 - 17:37
بیمه فراگیر برای آحاد مردم به صلاح جامعه است/ ترغیب مردم برای بیمه شدن وظیفه همه نهادهاست

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه مسئله بیمه را برای آحاد جامعه امر ضروری دانست و گفت: بیمه فراگیر به صلاح جامعه است و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی و رضایت مردم با توسعه و ترویج بیمه اتفاق می افتد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امان الله قرائی مقدم افزود: بیمه از اساسی ترین و مهم ترین وظیفه دولت ها در جهان است چرا که دولت عهده دار تامین امنیت و رفاه مردم است و هرکاری که دولت انجام می دهد باید در جهت تامین امنیت خاطر جامعه باشد.
وی اظهار داشت: دولت تامین کننده نیازها است. دولت برق، گاز، جاده، مسکن، خوراک، بهداشت، آموزش و … را برای جامعه تامین می کند. فراهم ساختن زمینه بیمه شدن برای آحاد جامعه نیز از وظایف دولت هاست.
دکتر قرائی مقدم گفت: اگر وزارت کار و مجموعه های مرتبط بتوانند همه افراد کشور را تحت پوشش بیمه قرار دهند قطعاً از یادگاری های این دولت خواهد شد. در صورتی که این اتفاق بیفتد کارستان می شود. همه نهادها و صداوسیما باید در این زمینه تبلیغ کنند و دولت با ترغیب مردم به کمک افراد فاقد بیمه بیاید.
وی با بیان اینکه شعار دولتها در دنیا تامین رفاه و امنیت است، تصریح کرد: بیمه کردن مردم کار مهمی برای مسئولان است. گروهی از مردم آگاهی کافی در مورد بیمه ندارند. ماشین خود را بیمه می کنند اما خودشان بیمه نیستند. بخشی از عدم موفقیت در بیمه فراگیر در کشور مربوط به دولت ها می شود که در این زمینه کوتاهی کرده اند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر گنجاندن آموزش مفاهیم بیمه در مقاطع ابتدایی گفت: موضوع بیمه باید در کتب درسی دانش آموزان آورده شود. رسانه ها هم پای کار بیایند. همچنین در شهر این مفاهیم به وضوح در جلوی چشم مردم باشد تا این مهم به سرانجام برسد.
دکتر قرائی مقدم گفت: دولت می تواند به زنان سرپرست خانوار، جوانان و دانشجویان و افرادی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند کمک کند.به تدریج دولت می تواند سهم خود را کم کند و سهم فرد بیشتر شود.
وی با اشاره به بیمه برای زنان خانه دار گفت: این موضوع برای زنان مهم است. حتی برخی زنان تحصیل کرده داریم که با بیمه آشنا نیستند. ما با تاخر فرهنگی روبرو هستیم. باید خود را به روز کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.