• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

1

بیمه تجارت‌نو پیشگام در حوزه دیجیتال در صنعت بیمه

  • کد خبر : 33974
  • 12 دی 1400 - 11:01
بیمه تجارت‌نو پیشگام در حوزه دیجیتال در صنعت بیمه

مدیر شعبه اصفهان بیمه تجارت‌نو با اشاره به عملکرد شعبه اصفهان در سال جاری گفت: این شعبه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ‌ بر ۳۹ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از ۱۴۲ درصد رشد را تجربه کرده است . همچنین نسبت خسارت شعبه تا این تاریخ ۴۰ درصد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است .

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو؛ محمدرضا بزرگ‌پور گفت معادل مجموع پرتفوی سال ۹۹ در پنج ‌ماهه نخست امسال محقق شده و در شش‌ماهه دوم امسال نیز با رویکرد ترمیم ترکیب پرتفوی ، تمرکزمان بر خرده فروشی خواهد بود و امیدواریم این وضعیت تداوم داشته و با توجه به اینکه برنامه‌های خود را بر روی توسعه شبکه فروش ، بهره برداری بیشتر از برنامه بنوشاپ و فروش بیمه های خرد بخصوص بیمه های زندگی گذاشته‌ایم در ماه‌های پیش رو وضعیت بهتری را رقم خواهیم زد.

بزرگ پور در خصوص وضعیت ترکیب پرتفوی شعبه تحت مدیریت خود اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۷درصد از پرتفوی شعبه اصفهان به بیمه درمان ، ۲۱ درصد مسئولیت ، ۱۷ درصد ثالث ، ۷ درصد بدنه، ۷ درصد عمر و سرمایه گذاری و بقیه به سایر رشته ها اختصاص دارد که در تلاشیم تا پایان سال به ترکیب پرتفوی مورد نظر شرکت نزدیک شویم.

وی با اعلام رضایت از عملکرد شعبه اصفهان در سال جاری تصریح کرد: برای هر شعبه در ابتدای هر سال یک بودجه سالانه تعیین و ابلاغ می‌شود و شعب می‌ بایستی در آن چهارچوب حرکت ‌کنند . تحقق این بودجه در گرو جذب بیمه نامه‌های خرد و کلان با حفظ ترکیب پرتفوی و توجه به ضریب خسارت در طول سال خواهد بود . ما در شش ماهه ابتدای سال تمرکزمان بر روی جذب قرارداد های بزرگ بود و تلاش می کنیم با ارائه خدمات و سرویس‌دهی مناسب ، با جلب رضایت بیمه گذاران بزرگ ، بستر را برای تمدید این بیمه نامه ها در سال آینده نیز فراهم کنیم .

مدیر شعبه اصفهان بیمه تجارت‌نو با اشاره به تمرکز بیمه تجارت‌نو بر تحول دیجیتال و ارائه ابزا‌های نوین برای رشد عملکردی اظهار داشت: تحول دیجیتال بحثی است که در سازمان‌های مختلف در دستور کار بوده و در صنعت بیمه ایران کمی با تاخیر این اتفاق افتاده است و در بیمه تجارت‌نو به‌ صورت پیشتازانه و پیشرو در حال اجراست.

بزرگ‌پور‌گفت تحول دیجیتال صرفا به معنی تبدیل خدمات سنتی به ماشینی و استفاده از ابزارهای دیجیتال نیست . هر طرح و برنامه ای که بتواند در اجرای کارها تسریع و تسهیل بوجود آورد ، نوعی تحول دیجیتال است. در سال های اخیر تمایل به فناوری‌های دیجیتال در صنعت بیمه در حال افزایش است. هرچند که ما در این زمینه از سایر کشورهای منطقه عقب‌تر هستیم اما اقدامات بسیار خوبی در حوزه تحول دیجیتال صورت گرفته که به جرات میتوان گفت بیمه تجارت‌نو یکی از پیشگامان ارائه طرحها ، استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی در صنعت بیمه بوده است و از مهمترین آنها می توان به اپلیکیشن “بنو” اشاره کرد که از نظر کاربردی بسیار کامل است .

وی اذعان داشت دو نکته مهم در تحول دیجیتال نباید فراموش شود : اول اینکه نمایندگان بیمه همراه با تحول دیجیتال در چرخه فروش حضور داشته باشند و ابزار دیجیتال باعث ایجاد خلل در فرایند فروش و کسب درآمد آنها نشود . دوم اینکه علاوه بر تسهیل در عرضه بیمه نامه ، برای ارائه سرویس و خدمات مناسب و سریع در زمان بروز خسارت نیز تدابیر بهتر و بیشتری اندیشیده شود .

بزرگ‌پور در انتها به چالش‌های پیش روی شعب و نمایندگان اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت نمایندگان ، فقدان دانش بیمه‌ای کافی و مهمتر از آن ، عدم تمایل به فراگیری است که بنظرم این مسئله در کل صنعت بیمه فراگیر است و بایستی برای آن چاره اندیشی شود .

در خصوص ارتباط بین شرکت ، شعب و نمایندگان نیز مهم‌ترین مساله این است که باید ستاد و صف این مساله را در نظر داشته باشند که نماینده، کارگزاری ها و شبکه فروش ، مشتری شعبه و شرکت هستند . بنظر بنده همکاران شعب باید به نمایندگان خود نگاه مشتری مدارانه داشته باشند و با آنان بر اساس منافع متقابل برخورد نمایند .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.