• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های ناباروری را با تعرفه دولتی پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 70812
  • 13 خرداد 1402 - 15:42
بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های ناباروری را با تعرفه دولتی پرداخت می‌کند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این سازمان و بیمه سلامت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هزینه‌های تخصصی و فوق تخصصی خدمات ناباروری را در قالب تعرفه دولتی تقبل می‌کنند.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در گفت‌ وگو با خانه ملت، با اعلام خبر تامین هزینه‌های ناباروری توسط بیمه تامین اجتماعی با تعرفه دولتی، گفت: ما برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رویه‌هایی که پیش از این در ارائه خدمات داشتیم متناسب با سیاست‌های ابلاغی تغییر دادیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا عملیاتی شد تقبل مالی هزینه‌های تخصصی و فوق تخصصی خدمات ناباروری است که تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادیم به این صورت که تمام هزینه های خدمات تخصصی این بخش را هم سازمان تامین اجتماعی هم بیمه سلامت با تعرفه دولت تقبل می کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بود که در حمایت از خانم‌های باردار عملیاتی شد و علاوه بر اینکه ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت، تمام خدمات این بخش به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و پس از ثبت یک ماه، واریز به صورت ماهانه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقداماتی که سازمان تامین اجتماعی در راستای توجه به افزایش جمعیت انجام داده است، تاکید کرد: در گذشته بر اساس قانون، ارائه خدمات در قالب تعهدات بیمه‌ای، معیشتی و حق اولاد به بازنشستگان برای بیشتر از سه فرزند پرداخت نمی‌شد اما بعد از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این سقف هم برداشته شد و این قشر می‌‎توانند مازاد بر سه نفر، هر تعداد فرزند که داشته باشند از حق اولاد و خدمات بیمه‌ای و درمانی برای افراد تحت پوشش مستمری‌بگیر و بیمه‌ شده استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: هم‌اکنون در تلاش هستیم که تسهیلات و حمایت‌هایی را برای این بخش به تناسب موضوعاتی که داریم، افزایش دهیم. همچنین سازمان تامین اجتماعی هر چه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است، عملیاتی می‌کند و تعهداتش را می‌پذیرد و هیچ مشکلی در این رابطه نداریم./

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.