• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بیمه آسیا در رتبه اول لیگ ۹۹

  • کد خبر : 6688
  • 18 دی 1399 - 14:59
بیمه آسیا در رتبه اول لیگ ۹۹

‌ بیمه‌ آسیا، بیشترین سهم از کل حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رویداد خبربه نقل از دنیای بیمه، شرکت بیمه آسیا رتبه نخست را در بین شرکت‌های بیمه غیردولتی بورسی کشور از حیث سهم از بازار و فروش در اختیار دارد و در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۵۶ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که ۱۷.۵ درصد از کل فروش ۱۴ شرکت بیمه بورسی را به خود اختصاص داده و در رتبه اول قرار گرفته است.
بنابر این گزارش، بیمه آسیا با گذشت ۹ ماه از سال ۹۹، بالغ بر ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که در بین ۱۴ شرکت در رتبه دوم و پس از بیمه دانا قرار می‌گیرد و ۱۷.۴ درصد از کل خسارت پرداخت شده توسط شرکت‌ها، مربوط به شرکت بیمه آسیا بوده است.
این گزارش می افزاید، نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در پایان آذرماه ۹۹ شرکت بیمه آسیا ۴۷.۷ درصد برآورد می‌شود که از میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی ۱۴ شرکت (۴۸.۲ درصد) پایین‌تر است.
شرکت‌های بیمه‌ آسیا، بیمه دانا و بیمه دی به ترتیب بیشترین سهم از کل حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند. البته در بخش خسارت‌های پرداختی بیمه دانا، بیمه آسیا و بیمه دی به ترتیب در رتبه اول تا سوم جا خوش کرده‌اند.
مجموع فروش ۱۴ شرکت جنرال بیمه‌ای که گزارش عملکرد خودشان را ماهانه منتشر می‌کنند، در پایان آذرماه امسال به بیش از ۳۴ هزار و ۵۲۲میلیارد تومان رسیده و کل خسارتی که آنها پرداخت کرده‌اند اندکی بیش از ۱۶ هزار و ۶۳۶میلیارد تومان برآورد شده است.
در حال حاضر تنها ۱۴ شرکت بیمه‌ای شامل بیمه آسیا، بیمه دانا، بیمه دی، بیمه پاسارگاد، بیمه البرز، بیمه کوثر، بیمه پارسیان، بیمه معلم، بیمه ملت، بیمه سامان، بیمه ما، بیمه نوین، بیمه تجارت نو و بیمه میهن گزارش عملکرد ماهانه خود را منتشر می‌کنند و در اختیار سهامداران خود قرار می‌دهند و باقی شرکت‌ها به دلیل قرار داشتن در بازار پایه فرابورس الزامی برای شفاف‌سازی و انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود ندارند و به همین دیل سهامداران این شرکت‌ها نمی‌دانند که روند فروش و خسارت ماهانه چگونه است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.