• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

به «بیمه ملت» اتکـــا کنید

  • کد خبر : 30245
  • 29 آبان 1400 - 12:15
به «بیمه ملت» اتکـــا کنید

بیمه اتکایی نوعی بیمه است که به موجب آن بیمه‌گر مستقیم، بیمه‌گر اتکایی را در نتایج مالی تعهدات بیمه خود به روش‌های مختلف مشارکت می‌دهد. با بیمه اتکایی خطر بین چندین شرکت بیمه در داخل و خارج از کشور تقسیم می‌شود، بنابراین در صورت بروز خسارتی بزرگ وضعیت مالی یک شرکت با مخاطره روبه‌رو نخواهد شد، به عبارت ساده‌تر «بیمه اتکایی یعنی تقسیم ریسک و توزیع خطر».

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ در حال حاضر که علیه کشورمان تحریم‌های ظالمانه‌ای وضع شده است، عملیات انتقال ریسک به خارج از کشور امکان‌پذیر نیست و بیمه اتکایی داخلی فقط راه توزیع ریسک است.

سازوکار بیمه‌های اتکایی به این طریق است که بیمه‌گر اتکایی در ازای دریافت مبلغ حق‌بیمه، تمام یا بخشی از تعهدات بیمه‌گر واگذارنده را بر عهده می‌گیرد. در قرارداد بیمه اتکایی، شخص بیمه‌گزار دخالتی ندارد و بیمه‌گر اتکایی نیز مسئولیتی در مقابل او ندارد، مگر این‌که در شرایط توافق شده به طور صریح از کلوز Cut Through نام برده شود.

افزایش ظرفیت پذیرش ریسک و صدور بیمه‌نامه، تنوع و بهبود سرمایه ریسک، پوشش حوادث فاجعه‌آمیز، مدیریت ریسک و انتقال و کسب تخصص در صنعت بیمه از جمله مزیت‌های بیمه اتکایی است.

بیمه‌های اتکایی ابزاری برای توسعه بیمه و پذیرش تعهدات سنگین توسط بیمه‌گر اولیه است و از شرکت‌های بیمه تازه تاسیس حمایت می‌کند.

همچنین از این طریق بیمه‌گر اولیه سهم نگهداری خود از یک ریسک را به میزانی تعیین می‌کند که از لحاظ فنی و مالی قادر به نگهداری آن باشد و مازاد بر آن را به شرکت‌های بیمه اتکایی و یا شرکت‌های بیمه واجد شرایط وفق قراردادهای مختلف واگذار می‌کند.
بیمه‌های اتکایی منجر به مبادلات پولی بین کشورها و ایجاد درآمد ارزی و افزایش سرمایه‌گذاری نیز می‌شود.

شرکت بیمه ملت به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور پس از اخذ مجوز قبولی از بیمه مرکزی در سال ۱۳۸۴ با تکیه بر تجربه و دانش کارشناسی، زیرساخت‌های پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین سرمایه پرداخت شده بالا، نقش مهم و تاثیرگذاری در بازار بیمه اتکایی کشور و ارائه پوشش اتکایی برای شرکت‌های بزرگی همچون ایران‌ایر، شرکت ملی نفت، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی، مپنا و… داشته است.

بیمه ملت با به‌کارگیری جدیدترین سیستم‌های اتکایی و با تکیه بر سیستم مدیریت ریسک و ارائه خدمات دانش‌محور، سریع و بلندمدت، برای مشتریان شرکت و سهام‌داران خود ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

شرکت بیمه ملت ضمن ارائه انواع پوشش‌های اتکایی، آماده ارائه خدمات آموزش، مشاوره فنی در مورد ارزیابی ریسک و خسارت و خدمات نرم‌افزاری مرتبط با آن برای شرکت‌های دیگر است

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.