• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

به اندازه ۱۰ سال آینده در قشم زمین فروختند/ ماجرای سندهای غیرواقعی رفسنجان در قشم/ برخی از مدیران مانع از ساخت پل خلیج فارس شدند

  • کد خبر : 34014
  • 12 دی 1400 - 17:02
به اندازه ۱۰ سال آینده در قشم زمین فروختند/ ماجرای سندهای غیرواقعی رفسنجان در قشم/ برخی از مدیران مانع از ساخت پل خلیج فارس شدند

سرپرست منطقه آزاد قشم اظهار داشت: تامین مالی از محل فروش اراضی بدترین شیوه مدیریتی است و به تعبیری در قشم به اندازه ۱۰ سال آینده زمین فروخته شده است و امروز عمده درگیری و پرونده‌های قضایی ما مربوط به فروش زمین در سال‌های گذشته است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، افشار فتح اللهی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های منطقه آزاد قشم برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت منطقه آزاد قشم تا افق ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸ اظهار داشت: منطقه آزاد قشم تا به امروز هیچ برنامه مطالعاتی و توسعه‌ای نداشته و این برنامه‌ها منطبق بر واقعیت‌ها هستند.

سرپرست منطقه آزاد قشم در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر درآمدزایی از محل فروش اراضی در مناطق آزاد اظهار داشت:‌ تامین مالی از محل فروش اراضی بدترین شیوه مدیریتی است و به تعبیری در قشم به اندازه ۱۰ سال آینده زمین فروخته شده است و امروز عمده درگیری و پرونده‌های قضایی ما مربوط به فروش زمین در سال‌های گذشته است.

وی تاکید کرد: ‌به هیچ عنوان فروش زمین نخواهیم داشت و آن را مساوی با خام فروشی می‌دانیم و برای تامین منابع به دنبال روش‌های جدید از طریق ابزار نوین هستیم و به هیچ وجه زمین نمی‌فروشیم مگر اینکه برای پروژه خاصی باشد.

وی با اشاره به اسناد معروف به رفسنجان گفت: پیش از اینکه قشم منطقه ازاد شود در خانه‌ای در رفسنجان اسناد مالکیت اراضی برای قشم صادر شده است که این اسناد اساسا بیشتر از وسعت منطقه آزاد قشم هستند و ما این اسناد را غیرواقعی می‌دانیم چراکه در این اسناد فقط متراژ آمده و هیچ ابعاد و نقشه‌ای وجود ندارد.

وی در پاسخ سوالی که این نقشه‌ها در اختیار چه کسانی هستند گفت: همانطور که گفتم این نقشه‌ها قبل از منطقه آزاد شدن قشم صادر شده‌اند و اکثر آن در اختیار بومی‌ها قرار دارد و کمیته‌ای را برای بررسی این نقشه‌ها و اسناد تشکیل داده‌ایم.

سرپرست منطقه ازاد قشم در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف پروژه پل خلیج فارس اظهار داشت: سیاست ما این است که پروژه پل خیج فارس در این دولت ساخته شود و ردیف بودجه‌ای برای آن در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت پل خلیج فارس به ۳۰۰ میلیون یورو بودجه و اعتبارات نیاز داریم و این یک پروژه ملی در سطح کشور محسوب می‌شود از این رو بودجه‌ای دولتی برای آن در نظر گرفته شده است.

فتح‌اللهی افزود: تا به امروز که بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی پل خلیج فارس می‌گذرد برای این پروژه ۲۰۰میلیارد تومان هزینه شده اما فقط چند پایه خشکی ساخته شده است که از مهمترین عوامل عدم پیشرفت فیزیکی این پروژه در طول یک دهه گذشته اختلافات مدیریتی بوده است چرا که برخی از مدیران اعتقادی به ساخت این پل نداشتند.

وی تاکید کرد: پل خلیج فارس می‌تواند نقش تعیین کننده در منطقه داشته باشد و ساخت این پروژه خواست مردم منطقه آزاد قشم است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.