• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

بهینه سازی زیرساخت ها درتامین برق، آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه اولویت های منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 14212
  • 19 اردیبهشت 1400 - 10:27
بهینه سازی زیرساخت ها درتامین برق، آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه اولویت های منطقه آزاد کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم در جزیره کیش اظهار داشت : تامین برق، آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه کیش را از جمله طرح های مهمی است که با استفاده از سند جامع همکاری های ایران و چین و منابع مالی این کشور تسریع می شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، جعفر آهنگران در بخش خبری سیمای مرکز کیش که ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب شنبه ۱۸ اردیبهشت  از شبکه خبر پخش شد ، در خصوص سند جامع همکاری های ایران و چین و تاثیر آن در مناطق آزاد کشور به ویژه کیش اظهار داشت : در این قرار داد به صورت مشخص به مناطق آزاد به ویژه سه منطقه قشم ، چابهار و  ماکو اشاره و عنوان شده است تا از تجارب و منابع مالی چین برای توسعه زیر ساخت ها در این مناطق استفاده شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه پس از گذشت چند دهه از تبدیل کیش به منطقه آزاد در حال حاضر  برخی زیر ساخت های این منطقه نیاز به نوسازی و به روز رسانی داشته و در برخی بخش ها نیازمند ایجاد امکانات به روز هستیم گفت: بخشی از این ها را در قالب استفاده از فرصت های همین قرار داد جامع همکاری ایران و چین به دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد معرفی شده اند .

وی افزود : تامین برق و آب ، اینترنت، هوشمند سازی و توسعه بندرگاه کیش از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و می توان با استفاده از تجارب موفق و منابع مالی گسترده چین در قالب سند جامع همکاری ایران و چین ، این روند را تسریع کرد.

جعفر آهنگران با اشاره به نقش رسانه ملی برای تحقق این اهداف و با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز کیش باید با تقویت فعالیت های خود بکوشد نقشی شایسته این منطقه آزاد ایفا کند اظهار داشت: براساس گفتگوهایی که با دبیرخانه مناطق آزاد و دبیر شورایعالی آزاد انجام شده است تلاش می کنیم تا مقدماتی فراهم کنیم تا صدا و سیمای  مرکز  کیش به عنوان مرکز مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور فعالیت کند.

وی افزود: باید بتوان صدای مناطق آزاد را از طریق رسانه ملی در  جزیره کیش به گوش همه رساند.

آهنگران گفت: در این رابطه نیاز است منطقه آزاد کیش کمک بیشتری  برای تقویت همه امکانات و تجهیزات نرم افزاری صدا و سیمای  مرکز  کیش انجام دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: مقدماتی فراهم شده است و فکر می کنم در روزهای آینده با توجه به گفتگوهایی که با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش انجام شده است مسئولان سازمان صدا و سیما برای انجام مقدمات به جزیره کیش سفر کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود  در خصوص نقش شوراها و شهرداری در مناطق آزاد گفت: نقش شوراها در این مناطق با سایر شهرها و استان های کشور متفاوت است چرا که  که در جزیره کیش وظایف محوله به شهرداری های شهرهای بزرگ به شرکت عمران و خدمات کیش تفویض شده است.

وی افزود: اقدامات موثر شورای اسلامی شهر کیش می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.