• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌ها قرار گیرد

  • کد خبر : 69811
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:19
بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌ها قرار گیرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اعلام اینکه موضوع ناترازی انرژی الزاماً با تولید بیشتر حل نمی‌شود، گفت: روند فزاینده مصرف انرژی هم‌اکنون به‌عنوان یکی از چالش‌های بزرگ در کشور مطرح است و در این زمینه ضروری است مقوله بهینه‌سازی مصرف سوخت سرلوحه کار همه حوزه‌های مختلف قرار گیرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز ، سیدمهدی نیازی در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عنوان کرد: نمایشگاه صنعت نفت امسال با ابعاد وسیعی در حال برگزاری است و خوشبختانه با استقبال زیادی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتگران روبه‌رو بوده است. آنچه در این عرصه حائز اهمیت است اینکه شرایط تولید داخلی به لحاظ فنی و زیرساختی به‌طور کامل آمادگی تأمین نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف را دارد.

نیازی افزود: برخی از چالش‌هایی که امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه از سوی تولیدکنندگان مطرح شد، اگرچه خارج از حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و همکاران بنده در وزارت صمت همه تلاش و اهتمام خود را برای برطرف کردن دغدغه این عزیزان به‌کار خواهند گرفت.

سیدمهدی نیازی به چالش ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه محصولات تولیدی باید ملزم به رعایت استانداردها و چارچوب‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی باشند، بیان کرد: ابعاد مصرف انرژی چه در حوزه ساختمان محصولات صنعتی و لوازم خانگی و چه در بخش کشاورزی روند افزایشی دارد و ما با کمک مؤلفه بهینه‌سازی مصرف می‌توانیم انرژی ذخیره و برای سایر حوزه‌های مولد استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: عموماً صنایع ما در فصل زمستان با کمبود گاز و در تابستان با محدودیت انرژی برق مواجه هستند که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه می‌توان از این محدودیت‌ها و بحران‌های احتمالی عبور کرد. به‌تازگی شورای عالی انرژی تصمیم‌ها و راهبردهای هوشمندانه‌ای در حوزه تولید محصولات کم مصرف به‌کار بسته است که این مسئله به‌زودی با برنامه‌های تبیین‌شده اجرایی خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازدید از غرفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز دیدن کرد و در جریان عملکرد و برنامه های ایدرو در حوزه پروژه های نفت و گاز ایدرو قرار گرفت .

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه شرکت های تابعه از جمله شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران (IPMI)، شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، شرکت لوله گستر اسفراین و مجتمع صنعتی اسفراین، ایدرو اویل ، ایتکو ، ریخته گری و ماشین سازی تبریز در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی حضور دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.