• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بهزاد شیری مدیرعامل بانک: پست بانک ایران برای شرکت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات بسته‌های ویژه‌ای طراحی و اجرا می‌کند

  • کد خبر : 60631
  • 29 آذر 1401 - 9:51
بهزاد شیری مدیرعامل بانک: پست بانک ایران برای شرکت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات بسته‌های ویژه‌ای طراحی و اجرا می‌کند

بهزاد شیری مدیرعامل بانک صبح امروز دوشنبه ۲۸ آذرماه سال جاری، در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و صندوق توسعه فناوری های نوین با تاکید بر اینکه پست بانک ایران دو ماموریت مهم را سرلوحه کار قرار داده است، گفت: ماموریت اول بانکداری خرد و تامین مالی خانوار است و بر اساس آخرین اساسنامه بانک، ماموریت دوم، به صورت اختصاصی، به بانکداری شرکتی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات توجه دارد و بسته‌های ویژه‌ای برای این بخش طراحی واجرا می کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران همواره در کنار بخش تولید قرار دارد، گفت: بانک‌ها این توانایی را دارند که بازار را در بخش تقاضا تحریک کرده تا نقدینگی جریان پیدا کند و در بخش فنی تولید نیز، بانک‌ها از همان ابتدای خرید تجهیزات برای تامین مالی در تولید تجاری قرار دارند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه پست بانک ایران به عنوان گسترده‌ترین و تنها بانک دولتی بورسی در خدمت جامعه است، گفت: بیش از ۴۹ درصد سهام بانک، هر روز در تالار بورس خرید و فروش می‌شود و با ۶۰۵۳ باجه بانکی روستایی و ۴۰۰ شعبه در شهرها و مراکز استان‌ها به گستره وسیعی از جامعه، خدمات نوین بانکی ارائه می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه پست بانک ایران می‌تواند در مدل بازاریابیB2C (ارتباط مستقیم کسب و کار با مصرف کننده) علاوه بر تامین مالی با بیش از شش هزار نقطه تماس در جهت بازاریابی مویرگی در کنار شرکت‌های تولید کننده‌ قرار داشته باشد، افزود: پست بانک ایران دو ماموریت مهم را سرلوحه کار قرار داده است که ماموریت اول بانکداری خرد و توجه به بخش تقاضا و تامین مالی خرد خانوار است و در ماموریت دوم، بر اساس آخرین اساسنامه بانک، به صورت اختصاصی، به بانکداری شرکتی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات توجه دارد و بسته‌های ویژه‌ای برای این بخش طراحی واجرا می‌کند.
شیری با تاکید بر اینکه حرکت پست بانک ایران در جهت انجام این دو ماموریت است، تصریح کرد: حضور ما در جمع تولید کنندگان بر حسب ماموریت بانک است و امضا تفاهم‌نامه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها در بانک، برای انجام این وظایف است و امیدواریم در شرایط سخت فعلی به عنوان هم‌یار در کنار شما قرار داشته باشیم.
در ادامه این جلسه، اکبر قنبرپور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به اینکه حضور پست بانک ایران در این منطقه مزایای بسیاری برای شرکت‌های تولید کننده خواهد داشت، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران با توجه به وسعت حضور در سراسر کشور، می‌تواند نقش موثری در تامین مالی و فروش محصولات تولیدکنندگان منطقه ویژه داشته باشد.
همچنین روح الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین، نیز به معرفی صندوق و خدمات آن برای شرکت‌های حوزه فناوری پرداخت و افزود: این صندوق با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا علاوه بر پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری مالی در این شرکت‌ها، آنها خدمات ضمانتانه نیز ارائه می‌کند.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و صندوق توسعه فناوری های نوین به امضا رسید.
بر اساس این گزارش، با امضای این تفاهم‌نامه، از امکانات و ظرفیت های طرفین به منظور توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های فی مابین برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ و سایر شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام استفاده می‌شود.
بر اساس این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران متعهد می‌شود، صدور انواع ضمانت نامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات پولی و بانکی را در چارچوب قوانین و مقررات داخلی بانک و با رعایت ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برای این شرکت‌ها انجام دهد.
همچنین پست بانک ایران، انواع خدمات مالی و بانکی اعم از بر افتتاح حساب قرض الحسنه جاری، دریافت و پرداخت چک، پرداخت حقوق کارکنان، دستور پرداخت های پایا و ساتنا )گروهی و انفرادی(، صدور چک بانکی، صدور کارت های خرید، هدیه، بن کارت، اینترنت بانک برای کارکنان فرودگاه بین المللی پیام، صندوق توسعه فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام ارائه دهد.
بر اساس مفاد تفاهم‌نامه امضا شده، پست بانک ایران با رعایت ضوابط و مقررات پولی و بانکی انواع ضمانتنامه بانکی (باستثنا تعهد پرداخت و گمرکی) و اعتبارات اسنادی داخلی ریالی برای صندوق و اشخاص معرفی شده توسط صندوق صادر کند.
همچنین پست بانک ایران،  نسبت به اعطای انواع تسهیلات بانکی در تامین مالی طرح ها و پروژه های شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پیام و شرکت‌های دانش بنیان و فعال در حوزه فناوری از محل منابع بند الف و ب تبصره قانون بودجه کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منابع صندوق توسعه ملی، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و منابع داخلی بانک اقدام کند.
مطابق این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران پرداخت تسهیلات حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال با نرخ مصوب پس از اعتبارسنجی در چارچوب ضوابط و مقررات داخلی به معرفی شدگان از سوی پیام که ضمانت‌نامه تعهد پرداخت را از صندوق اخذ و به عنوان تضمین به بانک بر اساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری اقدام می‌کند.
 در حاشیه این مراسم، بهزاد شیری از بخش‌های مختلف شرکت تجاری بلوم، وارد کننده و تولید کننده تجهیزات و لوازم جانبی تلفن همراه و تبلت بازدید کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.