• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

بهره‌مندی تمام روستاها از شبکه پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 22152
  • 04 شهریور 1400 - 16:46
بهره‌مندی تمام روستاها از شبکه پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس برنامه ریزی ها تمام روستاهایی که تاکنون به شبکه پایدار متصل نشده‌اند تا پایان سال ۱۴۰۱ از اتصال و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم ظهر امروز با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.

زارع پور با اشاره به رای بالای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: این رای بالا کار ما را سخت تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار جهادی، مدبرانه و تخصصی به این اعتماد پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب های آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم البته در سال های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، تصریح کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: تاکنون کار سختی انجام شده است و از هم اکنون نیز کار سخت تر می شود و باید برای پیشبرد برنامه ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی های مردم را برطرف کنیم.

زارع پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت هایی این حوزه با توجه به مولفه های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب های آن است و این نگاه فرصت‌محور می تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.

وی افزود: مردم انتظار دارند که فناوری اطلاعات بتواند مشکلات آنان را حل کند و کارآیی نظام ارتقا داده شود تا باعث رضایتمندی مردم شود تا در نهایت این رضایت مندی پشتوانه ای برای نظام می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری در زندگی مردم چشیده شود و برای این منظور با نظر رییس جمهور تمام دستگاه ها و وزارتخانه های دولت برای تحقق این موضوع موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت مهندس آذری جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه های سیاسی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم بخصوص در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی، دسترسی عادلانه به ارتباطات را باعث تقویت نظارت های مردمی عنوان کرد و با اشاره به مخالفت ها و مرارت‌های بسیار در سال های گذشته، گفت: هم اکنون همه افراد ارزش این اقدامات را می‌دانند.

رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و بررسی صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی از صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

روز گذشته (۳ شهریورماه) ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.