• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان تأمین‌اجتماعی شوشتر

  • کد خبر : 68394
  • 08 اردیبهشت 1402 - 12:02
بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان تأمین‌اجتماعی شوشتر

بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان تأمین‌اجتماعی شوشتر همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خوزستان، با حضور دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حبیب‌پور امام جمعه شوشتر و سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: هرچه بیشتر توفیق خدمات به مردم را پیدا کنیم کشور آبادتر می‌شود، از همه مدیران و مسئولان خواستارم که برای خدمت به مردم بیشتر تلاش کنند.

دکتر سید صولت مرتضوی افزود: بنای جمهوری اسلامی بر این است که مردم زندگی خوبی داشته باشند و در آسایش زندگی کنند. مردم ولی‌نعمتان ما هستند و خدمت کردن به آن‌ها باعث افتخار است، تلاش داریم تا بهترین خدمات درمانی را در بیمارستان‌های زیر پوشش تأمین‌اجتماعی داشته باشیم.

براساس این گزارش، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دارای بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی ملکی است که درحال ارائه خدمات رایگان به جامعه تحت پوشش هستند و با بیش از ۵۰ هزار پزشک و مرکز درمانی نیز در کشور طرف قرارداد است.

دکتر موسوی گفت: با اقدامی که در سال گذشته دولت محترم در زمینه توسعه پوشش بیمه درمان انجام داده است، تقریباً ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین خریدار این خدمات، روزانه به حدود یک میلیون نفر خدمات سرپایی درمان و به ۱۳ هزار نفر خدمات درمان بستری ارائه می‌دهد. در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شوشتر نیز روزانه ۱۲۰۰ خدمت سرپایی درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته و خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌شود، هدف و آرمان ما برای حوزه سلامت اجرای فرمایش مقام معظم رهبری است که باید به نقطه‌ای برسیم که بیماران به‌جز رنج بیماری با مشکل دیگری مواجه نباشند. اتفاقات خوبی در حوزه درمان رقم خورده است؛ اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری کنیم. در دولت سیزدهم یکی از رویکردهای اصلی، توسعه خدمات در حوزه درمان است و توسعه خدمات درمانی از آغاز دولت در اولویت قرار گرفته است. در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همین مسیر را در پیش گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته ۷۸ پروژه مختلف که عمدتاً درمانی بودند به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی احداث آنها آغاز شد. یکی از همین پروژه‌ها نیز طرح توسعه این بیمارستان بود و ما معتقدیم که در هر جایی که زیرساختی وجود دارد، باید مسیر توسعه را ادامه دهیم و توقفی در توسعه درمان مستقیم نخواهیم داشت. برخی افراد توصیه می‌کنند که ما صرفاً به‌دنبال خرید راهبردی خدمات سلامت باشیم ولی با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم و تکلیفی که بر اساس قانون الزام برای سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، باید درمان مستقیم را نیز توسعه دهیم. سال گذشته حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات درمانی ملکی هزینه شده است و در سال جاری نیز بیش از ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در استان خوزستان، سازمان تأمین‌اجتماعی هشت بیمارستان ملکی دارد. بیمارستان آبادان امیدواریم در نیمه اول سال به بهره‌برداری برسد که دارای ظرفیت ۱۶۰ تخت است و ظرفیت درمانی خوبی را برای استان ایجاد خواهد کرد. به طور متوسط اگر هر تخت بیمارستانی به قیمت روز، پنج میلیارد تومان هزینه داشته باشد، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه این بیمارستان است که البته هزینه بیشتری نیز صورت گرفته و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. ۹ پروژه درمانی را که یکی از آنها این بیمارستان در شوشتر است، در استان خوزستان در حال احداث داریم و برآورد ما این است که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه درمان استان خوزستان برای توسعه خدمات درمانی هزینه ‌کنیم. در کنار آن ظرفیت‌هایی که در زمینه تجهیزات درمانی به‌ویژه تجهیزات با فناوری پیشرفته (هایتک) مورد نیاز است و دستگاه‌های تشخیصی و درمانی مختلفی برای استان پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم تکلیف خود را برای بیمه‌شدگان عزیز خوزستان در زمینه توسعه درمان مستقیم انجام دهیم.

دکتر موسوی افزود: اعتقاد داریم که باید در کنار این خدمات، به معیشت بازنشستگان عزیز نیز توجه بیشتری داشته باشیم. تأمین‌اجتماعی در سال گذشته و سال جاری بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی تلاش کردیم که آنچه در مصوبه شورای عالی کار بوده است را برای بازنشستگان عزیز نیز داشته باشیم. ماهیانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت بیمه بیکاری داریم که برای حمایت از کسب و کار است. در کنار آن غرامت ایام بیماری و موارد دیگر نیز درحال پرداخت است.

وی با اشاره به هفته کارگر گفت: برای رشد تولید واقعاً با استقامت و پایداری تمام ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و آثار این ایستادگی را در حوزه کسب و کار می‌بینیم. یکی از تکالیف مهم دیگری که بر دوش ما قرار دارد، این است که صندوق را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و برنامه راهبردی برای ایجاد تراز مالی داشته باشیم. با نگاه بلند‌مدت صندوق‌های بیمه‌ای باید بتوانند با مدیریت منابع و سرمایه‌گذاری بهینه و ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها و اسفتده درست از فرصتهایی که فراروی خود دارند، آینده را برای بیمه‌شدگان تضمین کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در مهار تورم، یکی از مؤلفه‌های مهم، ایجاد پایداری منابع در صندوق‌های بازنشستگی است. براساس بدهی‌‌هایی که در سال‌های ۹۴ تا سال ۱۴۰۱، ایجاد شده بود در سال جاری بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان، تسویه بدهی بانکی داشتیم که در تایرخ نظام بانکی کشور بی‌نظیر بوده است. اضافه برداشتی که از نظام بانکی انجام شده بود، به معنی افزایش پایه پولی بود و ادامه این شرایط، بزرگ‌ترین ظلم در حق بیمه‌شدگان و بازنشستگان این صندوق بین‌نسلی بود. با عنایت خداوند متعال و همکاری مجلس محترم، تأدیه بدهی بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت انقلابی به میزان بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رقم خورد که اتفاق بزرگی در راستای کنترل تورم بود و این مسیر را باید ادامه دهیم.

شوشتر، دومین شهر استان خوزستان از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی است و طرح توسعه بیمارستان تأمین‌اجتماعی این شهر که در جریان سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، برای حل مشکل محدودیت فضای فیزیکی بیمارستان در پنج طبقه و زیربنای ۵۳۰۰ متر مربع اجرا شده و تعداد تخت‌های بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴  تخت افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.