• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

بهترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ (بالای ۲۰ میلیون تومان)

  • کد خبر : 4222
  • 22 آذر 1399 - 13:28
بهترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ (بالای ۲۰ میلیون تومان)

با توجه به اینکه چیزی به پایان سال ۲۰۲۰ نمانده، در این مطلب قصد داریم مروری بر بهترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ داشته باشیم. در این سال تعداد زیادی گوشی پرچم‌دار فوق‌العاده راهی بازار شدند که ویژگی‌های جذابی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. باید خاطرنشان کنیم در چنین فهرست‌هایی بالاخره تا حدی سلیقه‌ی شخصی هم اعمال می‌شود و به همین خاطر شاید پرچم‌دار مورد علاقه‌ی شما در این فهرست قرار نداشته باشد.

همچنین باید خاطرنشان کنیم که برای انتخاب گوشی‌های این فهرست، بازار ایران را مدنظر قرار داده‌ایم و به همین خاطر فقط گوشی‌هایی که در بازار ایران حضور دارند و با قیمت بالای ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند، در این فهرست قرار گرفته‌اند. در ضمن با توجه به وضعیت بازار موبایل در ایران، بسیاری از این گوشی‌ها با قیمت‌های مختلفی به دست مشتریان می‌رسند و به همین دلیل صرفاً به محدوده‌ی قیمت آن‌ها اشاره می‌کنیم. این فهرست بر اساس رتبه‌بندی نیست و ابتدا به خانواده‌ی آیفون ۱۲ می‌پردازیم و سپس به سراغ بهترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰۲۰ می‌رویم.

خانواده آیفون ۱۲

مشخصات فنی:نمایشگر: ۵.۴ اینچ (۱۲ مینی) –۱ اینچ (آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو) – ۶.۷ اینچ (۱۲ پرو مکس)تراشه: A14حافظه رم: ۴ گیگابایت (۱۲ و ۱۲ مینی) – ۶ گیگابایت (۱۲ پرو و پرو مکس)حافظه داخلی: ۶۴،۱۲۸،۲۵۶ گیگابایت (۱۲ و ۱۲ مینی) – ۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگابایت (۱۲ پرو و پرو مکس)دوربین‌های اصلی: ۱۲ مگاپیکسل واید و ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید (آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی) – ۱۲ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید (۱۲ پرو و پرو مکس)دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسلباتری: ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعت (آیفون ۱۲ مینی) – ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت (آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو) – ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت (آیفون ۱۲ پرو مکس)قیمت خانواده آیفون ۱۲: از حدود ۳۱ تا ۶۰ میلیون تومان

در تمام لیست‌های بهترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ می‌توان نام مدلهای آیفون ۱۲ را مشاهده کرد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تمام مدل‌های این خانواده را در این فهرست قرار دهیم. ابتدا باید به مهم‌ترین ویژگی مشترک بین آن‌ها یعنی وجود تراشه‌ی قدرتمند A14 بپردازیم. این تراشه حرف زیادی برای گفتن دارد و به همراه پشتیبانی چند ساله از نسخه‌های جدید iOS، می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای کاربران خانواده‌ی آیفون ۱۲ به ارمغان بیاورد.

امسال تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از نمایشگر اولد باکیفیت بهره می‌برند و مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگر این مدل‌ها به رزولوشن و اندازه برمی‌گردد. آیفون ۱۲ مینی بدون شک جذاب‌ترین گوشی جمع‌وجور بازار محسوب می‌شود که علی‌رغم اندازه‌ی کوچکی که دارد، یک پرچم‌دار تمام‌عیار به حساب می‌آید. این گوشی و آیفون ۱۲ هر دو مبتنی بر دوربین دوگانه هستند که این دو دوربین در شرایط مختلف می‌توانند عکس‌های جذابی را ثبت کنند.

از طرف دیگر، گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند که البته‌ی دوربین اصلی پرو مکس مبتنی بر سنسور بزرگ‌تری است و به همین خاطر در عکاسی و فیلم‌برداری حرف بیشتری برای گفتن دارد و دوربین تله­فوتو آیفون ۱۲ پرو مکس هم نسبتا بهتر از دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۲ پرو است.

اپل بعد از چندین سال استفاده از لبه‌های خمیده، برای این گوشی‌ها بار دیگر بدنه‌ی مبتنی بر لبه‌های تخت استفاده کرده که با استقبال زیاد کاربران روبرو شده است. روی هم رفته کاربرانی که می‌خواهند تا چند سال جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت کنند و از تراشه و دوربین‌های باکیفیت بهره ببرند، احتمالاً مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ می‌توانند نظرشان را جلب کنند.

نمایشگر اولد عالیعملکرد فوق‌العادهدوربین‌های باکیفیتفقدان شارژر و هدفون در بسته‌بندیپایین بودن رفرش ریت نمایشگر

خانواده سامسونگ گلکسی اس ۲۰

مشخصات فنی:نمایشگر: ۶.۲ اینچ (اس ۲۰) –۷ اینچ (اس ۲۰ پلاس) – ۶.۹ اینچ (اس ۲۰ اولترا)تراشه: اگزینوس ۹۹۰حافظه رم: ۸ گیگابایت (اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس) – ۱۲ و ۱۶ گیگابایت (اس ۲۰ اولترا)حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت (اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس) – ۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگابایت (اس ۲۰ اولترا)دوربین‌های اصلی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس: ۱۲ مگاپیکسل واید، ۶۴ مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم هیبریدی ۳ برابری، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور تشخیص عمق ۰.۳ مگاپیکسلی (فقط در اس ۲۰ پلاس)دوربین‌های اصلی گلکسی اس ۲۰ اولترا: ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۴۸ مگاپیکسل پریسکوپی با زوم هیبریدی ۱۰ برابری، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور تشخیص عمق ۰.۳ مگاپیکسلیدوربین سلفی: ۱۰ مگاپیکسل (اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس) – ۴۰ مگاپیکسل (اس ۲۰ اولترا)باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (اس ۲۰) – ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت (اس ۲۰ پلاس) – ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (اس ۲۰ اولترا)قیمت خانواده اس ۲۰ : از حدود ۲۳ تا ۳۲ میلیون تومان

گوشی‌های سری گلکسی اس همواره در فهرست بهترین‌های سال قرار می‌گیرند و خانواده گلکسی اس ۲۰ هم از این قاعده مستثنا نیست. روی هم رفته گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس به غیر از اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. هر دو گوشی از دوربین سه‌گانه‌ی باکیفیت بهره می‌برند که می‌تواند نظر کاربران علاقه‌مند به عکاسی را جلب کنند. البته مدل پلاس دارای سنسور تشخیص عمق هم هست که ویژگی چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

از طرف دیگر، گلکسی اس ۲۰ اولترا قیمت بسیار بالایی دارد و سامسونگ تلاش کرده بهترین ویژگی‌ها را برای آن ارائه کند. به همین خاطر با نمایشگر غول‌پیکر ۶.۹ اینچی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی ۱۰ برابری مواجه هستیم. همچنین در بازار ایران هر سه گوشی با تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ عرضه شده‌اند که علی‌رغم برخی انتقادها، همچنان تراشه‌ی قدرتمندی به حساب می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز هر سه گوشی اشاره کنیم که مطابق انتظارات، نظر انواع و اقسام کاربران را جلب می‌کنند. در ضمن نباید باتری‌های حجیم هر سه مدل این خانواده را از قلم بیندازیم که می‌توانند انرژی موردنیاز این گوشی‌ها را برای ساعات زیادی تأمین کنند. روی هم رفته سامسونگ با ساخت این گوشی‌ها توانسته بار دیگر پرچم‌داران تمام عیاری را راهی بازار کند.

دوربین‌های باکیفیتنمایشگر ۱۲۰ هرتز جذابعملکرد فوق‌العادهقیمت بسیار بالای مدل اولتراعملکرد ضعیف حسگر اثر انگشتکیفیت پایین زوم ۱۰۰ برابری مدل اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مشخصات فنی:نمایشگر: ۶.۹ اینچ امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزتراشه: اگزینوس ۹۹۰حافظه رم: ۱۲ گیگابایتحافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتدوربین‌های اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری، ۱۲ مگاپیکسل اولترا وایددوربین سلفی: ۱۰ مگاپیکسلباتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتقیمت: از حدود ۳۸ میلیون تومان

در بین بهترین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۰ گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا جایگاه ویژه‌ای دارد. این گوشی برای کاربرانی ساخته شده که بهترین بهترین‌ها را می‌خواهند. اگرچه امسال سامسونگ از دو گوشی سری نوت ۲۰ رونمایی کرده، ولی مدل استاندارد این خانواده نتوانسته توجهات زیادی را جلب کند ولی در عوض نوت ۲۰ اولترا سروصدای زیادی به راه انداخته است.

در ابتدا باید به طراحی بسیار جذاب نوت ۲۰ اولترا اشاره کنیم که به لطف پنل پشتی شیشه‌ای مات و طراحی زیبای ماژول دوربین به دست آمده است. همچنین نمایشگر ۶.۹ اینچی امولد این گوشی یکی از بهترین و روشن‌ترین نمایشگرهای موبایل محسوب می‌شود که رنگ­ها را با دقت زیادی نمایش می‌دهد. در ضمن میزان تأخیر قلم S Pen نسبت به نسل قبلی تا حد زیادی کمتر شده و این یعنی استفاده از آن، تا حد زیادی مانند استفاده از قلم و کاغذ واقعی است. باتری غول‌پیکر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم حتی برای کاربرانی که کارهای سنگینی را انجام می‌دهند، اصلاً کم نمی‌آورد و روی هم رفته شاهد عمر باتری طولانی هستیم.

سامسونگ برای این گوشی تلاش کرده از دوربین‌های بسیار بهتری نسبت به نسل‌های قبلی گوشی‌های نوت استفاده کند. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در موقعیت‌های مختلف عکس‌های جذابی را ثبت می‌کند که به‌خصوص نباید کم بودن عمق میدان در عکس‌های پرتره را از قلم بیندازیم که جذابیت آن‌ها را دوچندان می‌کند. دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری هم کیفیت بسیار خوبی را ارائه می­دهد. در کل این گوشی هیچ ضعف مهمی ندارد و یک پرچمدار تمام‌عیار برای مشکل‌پسندان به حساب می‌آید.

نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز فوق‌العادهعمر باتری عالیدوربین‌های همه‌فن‌حریفافزایش جذابیت قلم S Penقیمت بالاکم بودن سرعت شارژ نسبت به برخی رقباعملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت

وان‌پلاس ۸ پرو

مشخصات فنی:نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزتراشه: اسنپدراگون ۸۶۵حافظه رم: ۱۲ گیگابایتحافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتدوربین‌های اصلی: ۴۸ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری، ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید، ۵ مگاپیکسل سنسور فیلتر رنگدوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلباتری: ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتقیمت: از حدود ۳۱ میلیون تومان

وان‌پلاس طی سال‌های گذشته با عرضه‌ی پرچم‌داران مقرون به صرفه مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفت ولی وان‌پلاس ۸ پرو که گوشی بسیار جذابی محسوب می‌شود، دیگر یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه نیست و قیمت بالایی دارد. این گوشی به لطف بهره‌گیری از نمایشگر عالی، تراشه‌ی قدرتمند، ۱۲ گیگابایت رم و دوربین‌های باکیفیت، یک پرچم‌دار تمام‌عیار محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های نسل‌های قبلی گوشی‌های وان‌پلاس، کیفیت دوربین آن‌ها بود. دوربین اصلی این گوشی که ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی داشته و دوربین‌های اولترا واید و تله‌فوتو هم کیفیت خوبی دارند. تنها ضعف ماژول دوربین، وجود سنسور فیلتر رنگ است که عملا کاربردی محسوب نمی‌شود. در این میان، نباید رابط کاربری سبک و عالی OxygenOS را از قلم بیندازیم که تجربه‌ی نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. روی هم رفته وان‌پلاس ۸ پرو دارای تمام ویژگی‌های یک پرچم‌دار همه‌فن‌حریف است و هیچ ضعف مهمی ندارد.

دوربین اصلی عالیعملکرد فوق‌العادهعمر باتری بالا و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم پرسرعتکاربردی نبودن سنسور فیلتر رنگقیمت بالاتر نسبت به دیگر گوشی‌های وان‌پلاس

شیائومی Mi 10 5G

مشخصات فنی:نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و رفرش ریت ۹۰ هرتزتراشه: اسنپدراگون ۸۶۵حافظه رم: ۸ و ۱۲ گیگابایتحافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتدوربین‌های اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل تشخیص عمقدوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلباتری: ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتقیمت: از حدود ۲۱ میلیون تومان

شیائومی در دو سال گذشته توجه بیشتری به گوشی‌های پرچم‌دار نشان داده و می‌خواهد در این بخش از بازار موبایل هم به رقیب قدری تبدیل شود. شیائومی Mi 10 5G در بازار ایران از تمام گوشی‌های موجود در فهرست بهترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ ارزان‌تر است ولی یک پرچم‌دار مبتنی بر ویژگی‌های جذاب محسوب می‌شود.

علاوه بر بهره‌گیری از تراشه‌ی قدرتمند و نمایشگر فوق‌العاده، این گوشی عمر باتری بالایی را ارائه می‌دهد و دوربین اصلی آن هم در زمینه‌ی فیلم‌برداری و عکس‌برداری حرف زیادی برای گفتن دارد. در ضمن نباید عملکرد عالی اسپیکر استریو این گوشی را از قلم بیندازیم.

البته به دلیل همین تفاوت قیمت، سه دوربین تعبیه شده در کنار دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی کیفیت چندان خوبی ندارند و به نظر می‌رسد برای خالی نبودن عریضه تعبیه شده‌اند. اما همان دوربین اصلی به لطف عملکرد عالی در شرایط نوری مختلف، می‌تواند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف کند.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عالیاسپیکر استریو فوق‌العادهعمر باتری بالاضعیف بودن دوربین‌های اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمقعدم مقاومت در برابر نفوذ آب

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.