• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

بهبود شاخص‌های خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه

  • کد خبر : 69506
  • 24 اردیبهشت 1402 - 19:49
بهبود شاخص‌های خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه

مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت فولاد مبارکه گفت: با وضع تحریم‌ها، چالش‌های جدیدی در مسیر تأمین کالا در سطح داخلی و بین‌المللی پدید آمد که پیش‌بینی می‌شد روند خرید قطعات فولاد مبارکه را در سال ۱۴۰۱ دچار وقفه کند؛ اما با تحلیل‌های انجام‌شده در زمینه بازار و شبیه‌سازی راهکارهای آنالیزشده، نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه بهبودهای مهمی در دستورکارهای خرید در اثر اجرای راهکارهای جدید حاصل شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، با وضع تحریم‌های ظالمانه، موانع و چالش‌های جدیدی در مسیر تأمین کالا در سطح داخلی و بین‌المللی پدید آمد که پیش‌بینی می‌شد روند خرید قطعات فولاد مبارکه را در سال ۱۴۰۱ دچار وقفه کند، اما با تحلیل‌های انجام‌شده در زمینه بازار و شبیه‌سازی راهکارهای آنالیزشده، نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه بهبودهای مهمی در فرایند و دستورکارهای خرید در اثر اجرای راهکارهای جدید حاصل شد.

این مطلب را مهدی سهرابی، مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت اعلام و اظهار کرد: مهم‌ترین چالش‌های این واحد در سال گذشته نوسانات شدید نرخ ارز و کمبود مواد اولیه در سطح بین‌المللی بود. در این راستا، واحد خرید تجهیزات و قطعات یدکی به‌منظور انجام مأموریت خود، همواره در تلاش است برای بهبود شاخص‌های تأمین پایدار و اقتصادی کالا (تأمین به‌موقع، رقابتی و کیفی) و پشتیبانی نواحی تولیدی گام‌های مؤثری بردارد و مصمم است که روند خرید به‌گونه‌ای انجام شود که خطوط تولید دچار کمبود قطعه و توقف نگردد.

وی گفت: اقدامات مؤثر انجام‌شده جهت عبور از چالش‌های سال گذشته در حوزه خرید و تأمین تجهیزات عبارت‌اند از:

۱-جهت رفع مشکل نوسانات شدید نرخ ارز با ابلاغ سفارش‌های ارزی (پرداخت ریالی)، افزایش مبلغ پیش‌پرداخت به‌منظور کاهش ریسک تأمین‌کنندگان و سازندگان و برندسازی و توانمندسازی شرکت‌های تأمین‌کننده و شناسایی و عقد قرارداد با شرکت‌های جدید و مجرب در دستور کار قرار گرفت که پیاده‌سازی این فرایند موجب جلوگیری از حذف سفارش‌های خرید و افزایش تمایل تأمین‌کنندگان و سازندگان جهت همکاری و تأمین و ساخت کالاهای موردنیاز فولاد مبارکه گردید.

۲-در راستای رفع مشکل کمبود مواد اولیه در سطح بین‌المللی و به‌تبع آن در داخل کشور، با حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی و عقد قراردادهای جدید، ریسک‌های تأمین و همچنین توقفات اضطراری نواحی تولیدی کاهش یافته است.

مدیر خرید تجهیزات و قطعات در ادامه نتایج و دستاوردهای حاصل از اقدامات انجام‌شده را کاهش زمان خرید از ۳۰۵ روز به ۲۵۹ روز و افزایش بهره‌وری و کیفیت خرید اعلام و اضافه کرد: علی‌رغم افزایش شدید قیمت قطعات و نرخ ارز مبلغ خرید این بخش تنها ۶ درصد (از ۴۶،۲۹۶ به ۴۹،۴۲۰ میلیارد ریال) افزایش داشت که رکورد بسیار مطلوبی در سطح بازرگانی داخلی و بین‌المللی است.

سهرابی نتایج و دستاوردهای اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ را کم‌سابقه دانست و گفت: افزایش سودآوری شرکت فولاد مبارکه و افزایش رضایت مشتریان داخلی و خارجی از نتایج مستقیم و کاهش زمان تدارک کالا، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، افزایش تولید و کاهش ریسک و توقفات اضطراری در نواحی تولیدی از نتایج غیرمستقیم این اقدامات است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از حمایت مدیرعامل، معاونت خرید و همه نواحی تولیدی شرکت در تحقق این دستاوردهای بزرگ قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش همکاران واحد خرید تجهیزات و قطعات یدکی، روند روبه‌بهبود فرایندهای خرید بهتر و بیشتر از سال گذشته ادامه یابد.

بهبود شاخص‌های خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه
لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.