• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بلاتلکیفی قطب صنعت ریلی کشور در بی‌اعتنایی دولت

  • کد خبر : 3507
  • 12 آذر 1399 - 10:10
بلاتلکیفی قطب صنعت ریلی کشور در بی‌اعتنایی دولت

اراک- قصه پر غصه واگذاری واگن پارس اراک سالهاست بین دولت و بخش خصولتی ادامه دارد و این بار تعلل و کشمکش وزارت صمت و دفاع مانع اصلی رونق تولید در بزرگترین سازنده لوکوموتیو و واگن کشور است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- فریده خدادادی: سال ۱۳۵۳ اولین و بزرگ‌ترین سازنده لوکوموتیو و واگن در ایران و خاورمیانه در مساحت ۲۳ هکتاری در اراک با مشارکت ۶۰ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) و ۴۰ درصدی راه آهن تأسیس شد و شرکت واگن پارس نام گرفت و محصولاتی از قبیل لوکوموتیو، واگن باری، واگن سوخت، واگن مواد شیمیایی، واگن مسافربری و… تولید کرد.
پس از چند سال به دلیل سیاست‌های خصوصی‌سازی هم راه‌آهن و هم سازمان گسترش موظف به فروش آن شدند و در نتیجه واگن‌پارس عملاً به نوعی وارد بخش نیمه‌دولتی شد و ایران‌خودرو سهام آن را خرید و در ادامه پس از ایران‌خودروی نیمه‌دولتی مجدداً به یکی از تعاونی‌های وزارت دفاع رسید و به بخش دولتی برگشت.
سال ۸۵ نزدیک به ۴۵۴ دستگاه واگن در این شرکت تولید شد و از سال ۸۵ تا سال ۹۵ روند تولید در شرکت کاهش یافت به طوری که در سال ۹۵ تولید چیزی در حدود ۵۲ دستگاه واگن انجام شد که از این میان ۲۰ دستگاه تعمیری بودند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=3507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.