• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

بزرگترین همکاری تاریخ صنعتی ایران و روسیه در حال شکل‌گیری است/نمایشگاه “اتومبیلیتی” فرصتی برای صنعت خودروی کشور

  • کد خبر : 52164
  • 26 مرداد 1401 - 16:22
بزرگترین همکاری تاریخ صنعتی ایران و روسیه در حال شکل‌گیری است/نمایشگاه “اتومبیلیتی” فرصتی برای صنعت خودروی کشور

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو کشور از نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه به عنوان فرصتی بزرگ برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور یاد کرد که می تواند از دستاوردهای همچون تولید پلتفرم های مشترک و خودروهای جدید برای دو کشور را به دنبال داشته باشد.

“آرش محبی نژاد” امروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی با حضور ۱۸ کشور جهان و ۶۰۰ برند خودروسازی و قطعه سازی از ۳۱ مرداد لغایت سوم شهریور ماه در مسکو برگزار می‌شود.
 وی بیان داشت: ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰ متر مربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی این متراژ سالن بزرگترین متراژ است.
محبی‌نژاد ادامه‌داد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۴۰ شرکت قطعه‌ساز ایرانی در رشته های مختلف برگزار خواهد شد که اسامی شرکت‌های یاد شده مطابق فهرست‌هایی که طرف‌های روسی با توجه به نیازشان برای تامین قطعات درخواست داشته‌اند، انتخاب شدند و شرکت می کنند.
 این مقام صنفی ادامه داد: همچنین شرکت های ایران خودرو و سایپا در این نمایشگاه شرکت فعال داشته و غرفه دارند و خودروهایشان را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مجموع یک همکاری بسیار بزرگ و بی نظیر در تاریخ صنعت دو کشور تا به امروز شاهد خواهیم بود که این همکاری از دو بعد اقتصادی و روابط بین‌المللی اهمیت دارد.دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو کشور تاکید کرد:  در بعد اقتصادی به دلیل تحریم روسیه، صنعت خودروسازی این کشور با چالش‌های اساسی فراوانی مواجه شده است.
وی گفت: با کمک قطعه‌سازان ایرانی و صادرات محصولات دانش بنیان و فنی و همچنین قطعه به روسیه، می‌توان چرخ صنعت خودروی این کشور را دوباره به حرکت درآورد.
این مقام صنفی اضافه کرد: برعکس، ایران نیز می تواند از برخی توانمندی‌های شرکت‌های روسی استفاده کرده و صنایع خودرویی دو کشور مکمل هم باشند.
 وی ابراز امیدواری کرد: شرکت‌های دو کشور بتوانند به یک پلتفرم مشترک تولید خودرو برسند که در این زمینه شرکت‌های خودروسازی ما نیز در روسیه حضور دارند و به رایزنی خواهند پرداخت.
محبی نژاد اظهار امیدواری کرد: تفاهم‌نامه‌هایی بین قطعه‌سازان با طرف‌های خارجی و خودروسازان ایرانی و طرف های روسی به امضا برسد و پس از سال‌ها شاهد تولید خودروهای ایرانی در روسیه و تشکیل شرکت‌های جوینت ونچر مشترک در حوزه قطعه و خودروسازی
باشیم.
 این مقام صنفی تاکید کرد: بعد دوم اهمیت این دوره از نمایشگاه مربوط به شرایط بین المللی است، با توجه به شرایط اخیر که برای روسیه پیش آمده، امکان همکاری دو کشور به صورت خاص وجود دارد که فرصتی برای شرکت های ایرانی است.
وی اظهارداشت: در گذشته صنعت خودروسازی روسیه وابسته به غرب و شرکت‌های اروپایی بود و تا حدودی آمریکایی‌ها در آن فعال بودند، اکنون خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌توانند کمک‌های شایانی به روس‌ها داشته و با توان و بضاعت شرکت‌های روس شاهد تولید خودروهای جدیدی باشیم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه در روز سی و یکم مرداد ماه با حضور “سید رضا فاطمی امین” وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مسکو پایتخت روسیه افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.