• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

برگزاری وب‌سمینار علم داده توسط آکادمی ایرانسل

  • کد خبر : 41640
  • 22 اسفند 1400 - 17:57
برگزاری وب‌سمینار علم داده توسط آکادمی ایرانسل

وب‌سمینار علم داده (Data Science)، یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، همراه با نمایشگاه جانبی با حضور کسب‌وکارهای فعال این حوزه، توسط آکادمی ایرانسل برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، این رویداد یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، از ساعت ۱۴ تا ۲۰، به صورت حضوری در آکادمی ایرانسل، واقع در ایستگاه نوآوری شریف، برگزار و به صورت آنلاین توسط تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل پخش شد.

این رویداد، با هدف توضیح چیستی و مفهوم علم داده و تشریح کاربردهای آن، خصوصاً برای کسب‌وکارها و نیز چگونگی استفاده از داده‌های خرد و کلان برای دستیابی به بینش‌های کاربردی و استراتژی‌های داده‌محور در کسب‌وکارها به منظور اتخاذ تصمیماتی آگاهانه برای رشد و بهینه‌سازی عملکرد، برگزار شد.

از جمله مهمترین بخش‌های این وب‌سمینار، می‌توان به سخنرانی و اجرای پنل‌های تخصصی دربارۀ علم داده، با حضور کارشناسان و فعالان زیست‌بوم فناوری، با محورهای «علم داده، چالش‌ها و فرصت‌ها» و «انتقال تجربه عملی و کاربردی در علم داده و زیرشاخه‌های مرتبط» و نیز بازدید از نمایشگاه جانبی با حضور فعالان کسب‌وکار، اشاره کرد.

جهان امروز، جهان داده‌ است و ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از داده‌، یکی از چالش‌های اصلی سازمان‌ها در یک دهۀ گذشته بوده است. از این‌رو در سال‌های اخیر، تمرکز اصلی متخصصان داده روی ساختن چارچوب‌ها و راه‌حل‌هایی برای مدیریت داده‌ها، از استخراج و ذخیره‌سازی تا تحلیل و استراتژی‌های داده‌محور بوده است.

علم داده در حقیقت حلقه اتصال و هدایت‌گر این وضعیت است. علم داده، مجموعه‌ای از ابزارها، الگوریتم‌ها و اصول یادگیری ماشین است که هدف آن، کشف کردن الگو از میان داده‌های خام به منظور پیش‌بینی و تصمیم‌گیری است. اغراق نیست که بگوییم امروز، یکی از بیشترین‌ استفاده‌ها از داده و علم داده، در حوزه کسب‌و‌کار صورت می‌گیرد.

آکادمی ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» تأسیس شده و به بیان دقیق‌تر، مرکز آموزشی این مجموعه است. هدف اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در راه‌اندازی آکادمی، این است که برای توسعۀ جریان آموزشی مهارت‌محور، توانمندسازی مشتریان، مشارکت در خلق روش‌های نوین آموزش دیجیتال و عرضۀ عادلانۀ آموزش، به سهم خود گامی مؤثر بردارد.

آموزش‌های ارائه‌شده در آکادمی ایرانسل، در نگاهی کلی، شامل «آموزش‌های تخصصی و نوآورانه برای توانمندسازی منابع انسانی شرکت ایرانسل»، «آموزش‌های مهارت‌محور در حوزه‌های تخصصی برای تأمین نیازهای علمی نیروهای انسانی در شرکت‌های همکار ایرانسل»، «آموزش دیجیتال برای مشتریان ایرانسل در گروه‌های تخصصی مدیریت حرفه‌ای و فناوری‌اطلاعات و ارتباطات» و «آموزش استارتاپ‌ها و فرایند شتاب‌دهی و ارائه خدمات منتورینگ» هستند.

در همین رابطه، مرکز آموزش‌های آزاد ایرانسل نیز به‌عنوان یک مرکز تخصصی در حوزۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات کشور، برای ارائۀ آموزش‌های تخصصی، نوآورانه و مهارت‌محور، برای توانمندسازی منابع انسانی شرکت ایرانسل، مشتریان ایرانسل و عموم مردم، با ارائۀ گواهینامه معتبر و مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در حال فعالیت است.

ارائه آموزش دیجیتال در جهت دسترسی آسان و عادلانه برای مشتریان»، «ارتقای سطح دانش مدیریتی و فنی مدیران و کارشناسان ایرانسل»، «پیاده‌سازی آموزش تخصصی و مهارت‌محور برای همکاران غیرمستقیم ایرانسل در جهت بهبود خدمات نوین» و «احراز بالاترین درجۀ رضایتمندی مشتریان از آموزش‌های حرفه ای و مهارت‌محور» از جمله اهداف آکادمی ایرانسل هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.