• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
3

برنامه شهرداری تهران در بورس کالا / اقدام‌های شفاف‌ساز با بورس

  • کد خبر : 46662
  • 08 خرداد 1401 - 13:39
برنامه شهرداری تهران در بورس کالا / اقدام‌های شفاف‌ساز با بورس

شهرداری تهران در دستورکار خود بنا دارد شفافیت مالی، صرفه جویی و حذف واسطه ها را از مسیر بورس کالا دنبال کند و به گفته معاون اقتصادی شهرداری از این پس عمده خرید کالاهای مورد نیاز پروژه های شهرداری از این طریق تامین می شود. به گفته ابوالفضل فلاح براساس نیازهای شهرداری، برنامه های دیگری نیز در دست اقدام است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بر ایجاد شفافیت مالی در شهرداری از طریق مسیر خرید کالا از بورس کالای ایران تاکید کرد.

ابوالفضل فلاح با اعلام این مطلب در هفتاد و سومین نشست کمیسیون معاونان مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای ایران که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، گفت: با هماهنگی انجام شده با بورس کالا، از این پس سعی خواهیم کرد عمده خرید کالاهای مورد نیاز پروژه‌های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خرید از بورس کالا، بستری شفاف در اقتصاد به شمار می رود، گفت: مسیر خرید از بورس کالا به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و علاوه بر شفافیت، سلامت و صرفه‌جویی، باعث حذف واسطه‌ها خواهد شد و در نتیجه موجب کاهش چشمگیر هزینه تمام شده جهت اجرای پروژه‌ها است.

 به گفته وی این اقدام بهترین اتفاق برای شهر و شهرداری تهران خواهد بود که بتواند با منابع خود، حداکثر بهره‌وری و پیشرفت برنامه ها را محقق کند.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلانشهرها تصریح کرد: در راستای تاکید مدیریت شهری کلانشهر تهران، مبنی بر شفافیت در معاملات در شهرداری تهران، برای نخستین بار خرید، از بورس کالا با همکاری سرمایه گذاری شهر صورت پذیرفت.

فلاح گفت: مرحله نخست در اسفند  سال ۱۴۰۰، قیر به میزان ۱۹۰۰ تن و میلگرد به میزان ۵۰۶ تن جهت تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری تهران خریداری شد.

وی افزود: در مرحله دوم بیش از ۷ هزار تن قیر خریداری و تحویل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران شد؛ همچنین خریدهای بعدی نیز با توجه به نیاز این سازمان در دست اقدام است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، شفافیت بیشتر، امکان رصد قیمت ها، حذف واسطه ها، تضامین فروشندگان نزد سازمان بورس جهت الزام تحویل کالا، جریمه فروشندگان در صورت تاخیر در تحویل و امکان خریداری به صورت اعتباری و مدت دار را از جمله مزایای خرید از بورس کالا عنوان کرد.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلانشهرها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سامانه «سادا» (سامانه جامع اموال ‌دستگاه‌های اجرایی) گفت: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری و غیراداری، املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول خود را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و تکمیل کنند.

 در ادامه این نشست، هادی علیرضایی، مدیر عامل سرمایه گذاری شهر گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید شهری و خریدهای انجام شده از بورس کالا ارائه داد.

وی با اشاره به اقدامات مجموعه در سال جاری گفت: خرید ۲ هزار عدد چرخ قطار مترو،خرید خدمات بروز رسانی و پشتیبانی نرم افزار کنترل آلودگی صوتی از آلمان به سفارش شرکت کنترل کیفیت هوا، خرید گازهای کالبیراسیون از کشور هلند و تحویل آن به شرکت کنترل کیفیت هوا از جمله این اقدام هاست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.