• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

برنامه تولید ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده آتامان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 48211
  • 30 خرداد 1401 - 21:58
برنامه تولید ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده آتامان در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان این که آتامان دارای موتور ۴۵۷ با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گیربکس ZF آلمان و دارای یکی از به‌روزترین اتاق‌های موجود در دنیا است، گفت: برنامه تولید این محصول در سال جاری که پیش بینی می شود با استقبال بسیار خوبی از سوی بازارهای داخلی و صادراتی مواجه شود، ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- جواد توسلی مهر در مراسم رونمایی از کامیون کشنده آتامان با بیان این‌که این کشنده پر قدرت با پلتفرم بنز و اتاق جدید است، عنوان کرد: تولید این محصول پس از ۶۲ سال نقطه عطفی در تولیدات ایران خودرو دیزل است، زیرا برای نخستین بار تصمیم گرفتیم اتاق دماغ دار نارنجی رنگ بنز را به دلیل نیازهای مشتریان، درخواست بازار و نیز موضوعات بین المللی تغییر دهیم. 
وی با بیان این‌که یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشور، فراهم بودن و توسعه زیرساخت های حمل و نقل است، گفت: خودروی تجاری صنعتی راهبردی است که به شاخص های کلان ملی و توسعه اقتصادی و اجتماعی متصل است. به همین دلیل یکی از مسایل مهم و عمده ای که امروز با آن دست به گریبان هستیم و در چندین دولت لاینحل باقی مانده، موضوع حمل و نقل است. 
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافری و باری کشور و رسیدگی به معضل و مشکلات این حوزه از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های خودروساز صنعت تجاری کشور، توانایی کامل تامین نیازمندی های داخلی را در حوزه محصولات تجاری و باری دارند. 
وی با اشاره به نتایج و منافع رشد تولید، گفت: جهش تولید موجب شده است تا ایران خودرو دیزل از زیان ده ترین به سودده ترین خودروساز کشور تبدیل و خروج از زیان محقق شود. 
توسلی‌مهر با اشاره به این‌که رشد ارزش بازار، امنیت شغلی و اشتغال پایدار و خودکفایی و نیز توسعه محصولات و ارتقای کیفیت از دیگر نمودهای رشد تولید است، تصریح کرد: در یک سال گذشته، سه محصول دیزل یک ستاره کیفی ارتقا یافته و این در حالی است که تیراژ و کیفیت محصولات نیز افزایش یافته است. براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، شاهد رشد ۲۰ درصدی کیفیت محصولات هستیم. 
وی با اشاره به این‌که متعاقب رشد تولید؛ صادرات نیز به صورت جدی تری دنبال می شود، بیان کرد: در سال جاری صادرات به چندین کشور صورت گرفته است. صادرات اتوبوس به ترکمنستان، کامیون کمپرسی به کویت از جمله اقدامات بوده و با یک کشور آفریقایی مذاکراتی انجام داده و در حال بستن قراردادهای خوبی هستیم. رشد تولید موجب می شود که ما ناچار به صادرات و حرکت به سمت ارزآوری شویم. 
توسلی مهر یادآور شد: امسال برنامه تولید ۲۵ هزار دستگاه را در دستور کار داریم که ۳.۵ برابر سال گذشته است. در سه ماهه نخست سال نیز شاهد یک جهش تولید هستیم و این روند صعودی ادامه خواهد داشت زیرا تولید هر ماه افزایش می یابد. 
وی با اشاره به تاثیر ایران خودرو دیزل در شاخص رشد اقتصادی کشور، اظهار کرد: ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰، ۱۶۶ واحد بیشتر از شاخص جی.دی.پی کشور رشد داشته و ۹.۸ برابر کارگاه های بزرگ، رشد اقتصادی ایجاد کرده است. 
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با اشاره به این‌که در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی بازار را جذب کرده ایم، گفت: امسال این عدد به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با بیان این‌که از سال ۹۱ روند زیان دهی ایران خودرو دیزل آغاز شده است، عنوان کرد: امروز هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان از زیان انباشته دیزل باقی مانده است. یعنی طی ۱۶ ماه، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به دلیل افزایش تولید، کاهش یافته است و در شهریور امسال رقم آن صفر خواهد شد. بنابراین ما در پایان سال در مجمع سالانه سود تقسیم خواهیم کرد. 
توسلی مهر با بیان این‌که ایران خودرو دیزل با هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان، در حال حاضر سودده ترین خودروساز تجاری کشور است، بیان کرد: شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی ایران خودرو دیزل صفر شده، ساختار مالی اصلاح شده است و سرمایه از ۵۰۰ میلیارد تومان به هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. برای نخستین بار در تاریخ فرا بورس، پنج هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از آورده نقدی سهامداران مطالبات اتفاق افتاده است. 
وی با بیان این‌که در موضوع خودکفایی، ۱۵ درصد کاهش ارزبری، در طی ۱۶ ماه اتفاق افتاده است و توانسته این درتولید  بسیاری از قطعات خودکفا باشیم، گفت: در محصولات جدید خودکفایی به سرعت پیش می رود. 
به گفته وی، تا پایان سال جاری بهره وری ایران خودرو دیزل بیش از ۱۰ برابر سال ۱۳۹۸ خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که رتبه خدمات پس از فروش دیزل از ۳ به ۲ رسیده که نشان از رضایت مشتریان دارد، اظهار کرد: در ۱۶ ماه گذشته ۱۰ محصول جدید طراحی و تولید کرده‌ایم که تعدادی از آن تولید انبوه شده و تعدادی دیگر رونمایی خواهد شد و یکی از این محصولات اتوبوس برقی دیزل است. 
وی با بیان این‌که ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در کف کارخانه است که ۵۶ دستگاه آن متعلق به شهرداری تهران است و به دلیل عدم تامین مالی قادر به تحویل آن نیستیم، تصریح کرد: این در حالی است که ۵۰ دستگاه اتوبوس دست دوم توسط این سازمان به صورت نقد از کشور ترکیه خریداری شده است. 
توسلی مهر با اشاره به کوتاه شدن زمان ایده تا تولید محصول در شرکت ایران خودرو دیزل، تصریح کرد: اتوبوس آمبولانسی دیزل طی ۳۵ روز طراحی و تولید شده است که نشان از پیشرفت چشم‌گیر ما در تولید و توسعه محصول دارد. در سال جاری دو محصول با گیربکس اتوماتیک تولید شده است که یکی از آنها محصول فوتون H۵ است که در سال جاری حدود دو هزار و ۶۰۰ دستگاه از آن تولید می شود. پیکاپ اتوماتیک نیز امسال تولید و وارد بازار خواهد شد.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.