• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

برای شراط بدِ آبی آماده‌ایم/ سناریوهای مواجهه با وضعیت قرمزِ آبی پایتخت

  • کد خبر : 29541
  • 21 آبان 1400 - 12:51
برای شراط بدِ آبی آماده‌ایم/ سناریوهای مواجهه با وضعیت قرمزِ آبی پایتخت

تجارت‌گردان – مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در تهران برنامه‌ای برای قطعی نداریم اما مصرف را کنترل می‌کنیم، روزانه در تهران ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم که اگر ۱۰ درصد کاهش یابد، مشکل حل می‌شود.

رویداد خبر –محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر بارش‌های اخیر در میزان ذخایر سدها اظهار داشت: بارش‌های اخیر به رقم نرمال درازمدت رسید اما هنوز مناسب نیست، با این بارش‌ها مشکل حل نمی‌شود و اتفاق خاصی روی ذخایر سدها نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه با اوضاع کنونی آب ما آمادگی لازم را داریم و خود را برای شرایط بدتر آماده کرده‌ایم، تاکید کرد: با این اوضاع مصرف و بارندگی که کشور و تهران دارد مردم باید دقت کرده و خیلی مراقب باشند تا مشکلی بوجود نیاید.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر مردم رعایت کنند، مشکل نخواهیم داشت، گفت: ما در تهران سناریوی بدبینانه را پیش‌بینی می‌کنیم تا چنانچه بارش نباشد وضعیت بهم نریزد.

وی درباره اوضاع تامین ذخایر سدها بیان داشت: برای فصل زمستان سناریوهای مختلفی مطرح است برخی عنوان می‌کنند که زمستان پربارانی و برخی نرمال را مطرح می‌کنند، با قطعیت نمی‌توان صحبت کرد، اما ما در هرحال همیشه بدترین سناریو را در نظر می‌گیریم چون مصرف تهران بالا و میزان بارش کم است، بنابراین نمی‌توان ریسک کرد.

بختیاری درباره سناریوهای پیش‌بینی شده برای زمان کمبود احتمالی آب گفت: صرفه‌جویی، کنترل فشار و برخورد با مشترکین پرمصرف و محدود کردن کسانی که مصرف بالا دارند از جمله برنامه‌های ما است.

وی تاکید کرد: در تهران برنامه‌ای برای قطعی نداریم اما مصرف را کنترل می‌کنیم، روزانه در تهران ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم که اگر ۱۰ درصد کاهش یابد، مشکل حل می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره برنامه ساخت مسکن در تهران و احتمال کمبود آب نیز خاطرنشان کرد: مسکن قرار است برای خود تهرانی‌ها و در قالب جمعیت همین شهر ساخته شود و کسی از شهرهای دیگر وارد پایتخت نخواهد شد و مهاجرتی در کار نیست تا منجر به کمبود آب شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.