• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

«برات الکترونیک» بانک آینده؛ ابزار اعتباری نوین تأمین مالی در زنجیره تأمین

  • کد خبر : 62526
  • 27 دی 1401 - 12:05
«برات الکترونیک» بانک آینده؛ ابزار اعتباری نوین تأمین مالی در زنجیره تأمین

بانک آینده به عنوان پیش‌رو در صدور «سفته و برات الکترونیکی»، با ایجاد این خدمت جدید، دسترسی مردم و کسب‌و‌کارها به ‌این اوراق تجاری را تسهیل نموده و مشتریان بانک به آسانی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری سفته و برات‌ مورد نیاز خود را در سامانه سفته و برات الکترونیک صادر یا دریافت نمایند.

هم‌چنین بانک آینده به‌عنوان نخستین بانک ارائه دهنده خدمات برات الکترونیکی تضمینی با بهره‌گیری از اسناد تجاری الکترونیک، ضمن ارتقای امنیت، سرعت و شفافیت مبادلات تجاری، زمینه بهره‌مندی بنگاه‌های اقتصادی فعال در زنجیره‌های تأمین از ابزار اعتباری «برات الکترونیکی تضمینی» به‌عنوان ابزار تضمین و پرداخت آسان را فراهم نموده است. این ابزار اعتباری جایگزین مناسبی برای استفاده از وجه نقد در مبادلات تجاری میان فعالان اقتصادی بوده؛ نیاز واحدهای تولیدی و بازرگانی به اخذ تسهیلات نقدی از بانک برای خرید مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز در زنجیره تأمین را به حداقل می‌رساند.

عموم مشتریان بانک آینده به‌خصوص تولیدکنندگان، بازرگانان و تأمین‌کنندگان مواد اولیه می‌توانند با استفاده از «برات الکترونیک  تضمینی» بانک آینده، خریدهای اعتباری خود را انجام داده یا کالاها و محصولات خود را در قبال دریافت برات الکترونیکی تضمینی مدت‌دار بانک آینده به‌فروش رسانند و از مزایای بی‌نظیر انتقال برات به اشخاص ثالث یا دریافت تسهیلات از بانک در قبال واگذاری بروات دریافتی بهره‌مند شوند.

برات الکترونیک تضمینی بانک آینده، تعهد و تضمین بانک برای پرداخت در سررسید را داشته؛ بدین ترتیب ریسک عدم دریافت وجه در سررسید را حذف می‌نماید.

این ابزار نوین، پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های سایر ابزارهای اعتباری نظیر اعتبار اسنادی و ضمانت‌نامه را ندارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=62526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.