• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

با حضور کارشناسان صنعت بیمه در مراکز استانها؛ جلسات آموزش سامانه جدید ماده ۳۲ برگزار شد

  • کد خبر : 63383
  • 09 بهمن 1401 - 13:11
با حضور کارشناسان صنعت بیمه در مراکز استانها؛ جلسات آموزش سامانه جدید ماده ۳۲ برگزار شد

جلسات آموزشی نحوه استفاده از سامانه های بازطراحی شده ماده ۳۲ و تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون با حضور کارشناسان شرکت های بیمه در سطح کشور برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، در راستای نهادینه کردن سازوکار جدید و منطبق شدن فرآیندها با بخشنامه بیمه مرکزی، این جلسات کارشناسی آموزشی در مراکز استان ها و با استقبال و مشارکت فعال کارشناسان و کاربران شرکت های بیمه در مدت ۱۸ روز پس از ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی برگزار شد.

این سامانه ها به منظور هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به گروه هدف و همچنین تطبیق دقیق فرآیندها با مفاد قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ بازطراحی شده اند.
گفتنی است تشکیل پرونده یک مرحله ای و همچنین پیاده سازی سامانه ای جهت تبادل اطلاعات و مستندات در خصوص پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر(تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون) از اهداف بازطراحی این سامانه هاست.
در سازوکار قبلی، ذینفعان در موارد فوت با مشکلات فراوان و طی دو مرحله تشکیل پرونده نزد بیمه گر و صندوق، خسارت استحقاقی را دریافت می کردند.
همچنین در رویه قبلی پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر بصورت نسخه فیزیکی از شعب شرکت های بیمه در سراسر کشور به شعب صندوق در مراکز استانها ارسال می شد که با اجرای این سامانه ها نیازی به ارسال نسخه فیزیکی مدارک و مستندات نخواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.