• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

با امضای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، اوراق گام در پست بانک ایران عملیاتی شد

  • کد خبر : 58116
  • 21 آبان 1401 - 18:39
با امضای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، اوراق گام در پست بانک ایران عملیاتی شد

تفاهم‌نامه مشترک پست بانک ایران و چهار بانک عامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه عملیاتی کردن اوراق گام برای تامین مالی زنجیره تولید، صبح امروز شنبه ۲۱ آبان ماه با حضور بهزاد شیری مدیرعامل بانک، در ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی.ج.ا.ا، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه حجم اوراق گام از ابتدای صدور این ابزار تاکنون به ۳۶٫۳ هزار میلیارد تومان رسید و با توجه به غیر تورمی بودن این ابزار در حمایت از تولید، این برنامه در دستور کار جدی دولت قرار دارد، گفت: براساس مصوبات ستاد اقتصادی دولت، مقرر شده حداقل ۲۰درصد از کل سرمایه در گردش بخش تولید در سال جاری از طریق تامین مالی زنجیره‌‌ای انجام شود، ضمن آنکه بخش دیگر آن نیز باید از طریق استعلام از صورت‌حساب الکترونیکی و اتصال به سامانه جامع تجارت انجام شود.
تفاهنامه مشترک بانک‌های پست بانک ایران، پاسارگارد، رفاه، کارآفرین و سامان با وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع  عملیاتی کردن اوراق گام در زمینه تامین مالی زنجیره تولید در حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی به امضا رسید، بر این اساس مجموع بانک‌های عامل در این زمینه به عدد ۱۷ رسید.
بنابراین گزارش، اوراق گام ابزاری بسیار کارآمد برای تامین مالی زنجیره‌ای  است که بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی
 ج. ا.ا، بانک‌ها بر مبنای صورتحساب و بنا به درخواست مشتریان، اوراق گام را صادر و در اختیار فروشنده مواد اولیه، قرار می‌دهند. این اوراق از ابتدای صدور تا سررسید اوراق، به راحتی به منظور خرید مواد اولیه قابلیت انتقال در زنجیره را خواهند داشت. این اوراق یک ابزار تامین مالی کارآمد برای بنگاه های اقتصادی به حساب می آید که با استفاده از آن
 می‌توان سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی را بدون آثار تورمی، تامین کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.