• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۲.۵ میلیون فقره وام پرداخت کرد

  • کد خبر : 48269
  • 31 خرداد 1401 - 16:29
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۲.۵ میلیون فقره وام پرداخت کرد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن همراهی کامل با سیاست‌های دولت سیزدهم، از آغاز فعالیت این دولت تا کنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰هزار فقره وام به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور همواره سعی کرده به اقشار مختلفی که متقاضیان اصلی دریافت وام قرض‌الحسنه هستند، توجه کند و پرداخت وام به این افراد را در اولویت خود قرار دهد.
وی خبر داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون ۲ میلیون و ۴۶۴هزار فقره وام پرداخته که مبلغ آن به ۶۳۶هزار میلیارد ریال می‌رسد.

حمایت بانک از تولید به روایت آمار
شمسی‌نژاد گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تأکید ویژه‌ای بر حمایت از تولید داخلی داشته‌اند و نام‌گذاری سال‌های اخیر، دال بر دغدغه ایشان در این حوزه است. به علاوه اینکه رویکرد دولت سیزدهم نیز رونق تولید داخلی بوده و برنامه‌های مختلفی را در این حوزه اجرایی کرده است.
وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در همین راستا اقدامات مختلفی انجام داده است. از جمله اینکه در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۶۹۷هزار فقره به ارزش ۲۱هزار میلیارد ریال در چارچوب طرح کالای ایرانی وام پرداخته است. پرداخت ۱۲۸هزار فقره به ارزش ۲۹هزار میلیارد ریال کالاکارت در بازه زمانی یاد شده نیز دیگر اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این حوزه بوده است.

پرداخت وام قرض‌الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌ها
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: اقدام دیگر بانک، آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۸۴ ماهه بوده که می‌تواند برای شرکت‌ها بسیار جذاب باشد. تصویب پرداخت ۱۰۰ فقره وام ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان پارک پردیس تهران برای رونق اشتغال دانش‌بنیان، نخستین گام بانک در این حوزه است.
شمسی‌نژاد حمایت از محرومان و اقشار کمتر برخوردار را یکی دیگر از اولویت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دانست و در این رابطه گفت: بزرگ‌ترین بانک قر‌ض‌الحسنه کشور در همکاری با نهادهای حمایتی مختلف وام‌های متعددی پرداخته است.
وی افزود: تنها در بازه زمانی فعالیت دولت کنونی، ۳۷۰۰ فقره به ارزش ۶۳۰ میلیارد ریال در همکاری با بنیاد برکت، ۸۲هزار فقره به ارزش ۱۴هزار میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶هزار فقره به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده است.

پرداخت ۵۰هزار وام ازدواج در کمتر از یک سال
شمسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: همواره سعی کرده‌ایم در اجرای سیاست‌های نهادهای حاکمیتی پیشگام باشیم. بر همین اساس پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به‌طور ویژه مد نظرمان بوده است.
وی افزود: از آغاز روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون ۴۹هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۴۶هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
شمسی‌نژاد در همین رابطه افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال جاری حدود ۴۷۰۰ فقره به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری به مشمولان پرداخت کرده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.