• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

0

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴ میلیون فقره وام پرداخت کرده است

  • کد خبر : 63936
  • 17 بهمن 1401 - 23:23
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴ میلیون فقره وام پرداخت کرده است

نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور با هدف گسترش دربرگیری قرض‌الحسنه، در طول ۱۵ سال فعالیت خود، ۱۴ میلیون فقره وام پرداخت کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی فرا رسیده که بررسی عملکرد هر سازمان، مشخص می‌کند اقداماتی که انجام داده تا چه میزان با اهداف و شاخص‌های انقلاب اسلامی همخوانی داشته است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در سال ۱۳۸۶ و با هدف پر کردن خلأ شبکه بانکی کشور در زمینه داشتن یک بانک تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه تأسیس شد، موفق شده در ۱۵ سال گذشته حدود ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را به‌عنوان مشتری جذب کند که این موضوع از منظر گسترش شمولیت مالی قرض‌الحسنه اهمیت زیادی دارد.
منابع این بانک در حال حاضر به ۱۴۲۷هزار میلیارد ریال می‌رسد که عدد چشمگیری محسوب می‌‌شود. روند جذب مشتریان، رشد منابع و پرداخت وام در این بانک در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته، به‌طوری که هر سال بیش از ۱.۵ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک می‌پیوندند. بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در طول سال‌های اخیر بیش از ۲ میلیون فقره وام در هر سال پرداخت کرده است. این سیر صعودی در شاخص‌های یاد شده، نشان از استقبال مردم از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد.
توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار جامعه با وام قرض‌الحسنه
حمایت از اقشار کمتر برخوردار جامعه در راستای تحقق عدالت اجتماعی همواره یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده است. این بانک برای تحقق این هدف، پرداخت گسترده وام قرض‌‌الحسنه به اقشار نیازمند را در دستور کار قرار داده و تا کنون بیش از ۴۶هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۲۰هزار فقره وام به معرفی‌شدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۸هزار فقره نیز به افرادی که از سوی سازمان بهزیستی معرفی شده‌اند، پرداخت کرده است. ارزش ریالی ۸۴هزار فقره وام پرداخت شده به معرفی‌شدگان این سازمان‌ها به ۳۳هزار میلیارد ریال می‌رسد.
حمایت از تولید کالای ایرانی
نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی وام‌هایی را در سرفصل‌های مختلف پرداخت کرده تا ضمن تحقق استقلال اقتصادی، وابستگی کشورمان به محصولات خارجی، بیش از پیش کاهش یابد. این بانک تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی ۳میلیون و ۵۰۰هزار فقره وام به مبلغ ۱۲۳هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای تحقق شعار سال، ۱۰۰ فقره وام به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت شده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از تحصیل و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بازار کار نیز ۱۱۹هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده که ارزش آن به ۶۰۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.
بانکداری خرد در خدمت مشاغل کوچک و متوسط
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را می‌توان نخستین بانک ایرانی دانست که به‌طور خاص در حوزه پرداخت وام‌های خرد متمرکز شده است. پرداخت وام‌ به مشاغل خرد و همچنین توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی و رساندن آن‌ها به درآمد پایدار یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول ۱۵ سال فعالیت خود بوده است.
بر همین اساس ۵۲۸هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد، ۱۳۵هزار فقره وام در چارچوب همکاری با بنیاد برکت، ۳۱۲۰ فقره در قالب همکاری با صندوق نوآوری و ۱۴۱ فقره وام نیز برای خرید پنل خورشیدی توسط این بانک پرداخت شده است. ارزش این ۶۶۶هزار فقره وام پرداخت شده در این حوزه به حدود ۷۴هزار میلیارد ریال می‌رسد. گفتنی است وام‌های پرداخت شده در این سرفصل‌ها افزون بر وام‌های تکلیفی پرداخت شده به مددجویان نهادهای حمایتی است که پیش‌تر ذکر شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.