• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بانک سپه ارزش سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان را به درستی درک می کند

  • کد خبر : 62838
  • 02 بهمن 1401 - 11:11
بانک سپه ارزش سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان را به درستی درک می کند

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با تقدیر از حمایت های مدیرعامل بانک سپه در حمایت از اقتصاد دانش بنیان گفت: بانک سپه ارزش سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان را به درستی درک می کند، چرا که اقتصاد دانش بنیان بدون حضور بانک ها قابل تصور نیست.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم با بیان اینکه وقتی در مورد اقتصاد حرف می‌زنیم، نمی‌شود بدون بانک ها به این مقوله فکر کرد، گفت: اینکه بخواهیم اقتصاد دانش بنیان رقم بخورد و بانک ها حضور نداشته باشد، اشتباه است. در دنیا نیز در کنار افکار و ایده‌ها، نظام‌های مالی حضور دارند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگی ترویج شده که دانش بنیان‌ها باید حمایت شوند، ولی واقعیت این است که دانش‌ بنیان‌ها باید ما را حمایت کنند. دنیا، اقتصاد دانش‌بنیان‌ها را از کلید توسعه می‌داند، چرا که نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و افکار همگی ارزش ایجاد می‌کنند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه حوزه دانش بنیان، حوزه‌ای است که ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور ایجاد می‌کند، گفت: دنیا، دنیای رقابت در دانش است و امروز علم قوت، قدرت، حاکمیت و فرمانروایی را رقم می‌زند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ما، دولت و بانک‌ها باید ارزش‌ واقعی دانش‌بنیان‌ها را متوجه شویم، اظهار داشت: این شرکت‌‌ها می‌توانند با حرف جدید و ایده نو اقتصاد ایجاد کنند و بر همین اساس قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشورهای بزرگ دنیا نیز بر مبنای مالکیت فکری است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در این رابطه عنوان کرد: بانک سپه و بانک‌های دیگر در کشور بزرگترین منابع مالی را مدیریت می‌کنند و باید این فضا را ایجاد کنیم که مشتریان، سرمایه‌گذران بانک‌ها و مردم درک کنند که سرمایه‌گذاری بر دانش، ارزش افزوده‌های قابل توجهی ایجاد می‌کند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در معاونت علمی و فناوری حمایت و پشتیبانی از ایده‌های اولیه برای رسیدن به محصولات جدید قابل ارائه است و بانک‌ها نیز باید با شرکت‌های دانش بنیان عجین شوند و در پتنت‌ها و شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری کنند. به امید روزی که ابرشرکت‌های تولید کننده فناوری و ارزش برای کشور داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=62838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.