• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بانوان از توانمندی کافی برای پذیرش مسئولیت های مهم برخوردار هستند

  • کد خبر : 63726
  • 12 بهمن 1401 - 17:07
بانوان از توانمندی کافی برای پذیرش مسئولیت های مهم برخوردار هستند

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت بانوان از توانمندی کافی برای پذیرش مسئولیت های مهم برخوردار هستند.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی با بانوان شاغل در واحدهای ستادی و اجرایی بانک و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیریت شعب استان ها اظهار داشت: جایگاه بانوان در تمدن ایرانی و اسلامی بسیار والا و ارزشمند است و نگاه متعالی اسلام به زنان مورد توجه بوده است.
وی افزود: زنان با بهره مندی از ویژگی های مثبت هوش عاطفی، هوش اجتماعی، درک مسایل پیچیده، مهارت کلامی، مهارتهای اجرایی و اجتماعی، همکاری و توجه به دیگران، سلامت اداری، نظم و انظباط و صبر و استقامت بالا در جایگاه‌های مختلف اداری، عمکرد شایسته ای داشته و مدیران لایقی می باشند.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: چنانچه بانوان شاغل در بانک واجد معیارهای مورد نظر از جمله کارآمدی و تعهد، جهت تصدی پست های مدیریتی باشند، حتما انتصاب آنان در جایگاه های مهم محقق خواهد شد.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: در حال حاضر تعدادی از بانوان به عنوان رییس اداره در این بانک مشغول به فعالیت هستند و در صورت داشتن تعهد و کارآمدی، امکان حضور بانوان در جایگاه های عالی بانک فراهم است.
شیخ حسینی گفت: ۲۸۱ پست مدیریتی در سطوح ستادی و اجرایی بانک توسعه تعاون به بانوان سپرده شده است و ۱۲۱ جایگاه تخصصی و کارشناسی در بانک بر عهده بانوان گذاشته شده است که عملکرد قابل قبولی حاصل شده است.
این مقام بانکی یادآور شد: ۷۱۹ نفر از همکاران بانک توسعه تعاون خانم ها هستند که حدود ۲۰ درصد نیروی انسانی بانک را تشکیل می دهند.
شیخ حسینی افزود: ۲۱ شعبه بانک به ریاست بانوان مشغول به فعالیت هستند و ۸ رییس شعبه بانک در تهران نیز از بانوان هستند و طی دوره های اخیر بسیاری از شعبی که روسای آن همکاران خانم هستند به کسب شعب برتر نائل آمده اند.
وی تاکید کرد: جایگاه متعالی که در اسلام به زنان تعلق گرفته است موجبات رشد و پرورش آنان در عرصه های علمی، شغلی و خانواده را فراهم آورده است.
شیخ حسینی تصریح کرد: بر اساس آموزه های بلند اسلامی، حقوق و تکالیفی بر زنان مترتب است که توجه به این حقوق و تکالیف می تواند تضمین کننده شان و منزلت زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی باشد.
وی تاکید کرد: هر گونه سیاست و راهبرد در راستای پیشبرد اهداف و ارتقای سطح بانک در سطح عملیات، توسط همکاران اجرایی و شعب به اجرا در می آید و نقش همکاران اجرایی و شعب در پیشرفت بانک بی بدیل وارزشمند است.
این مقام بانکی افزود: همان گونه که دستاوردهای مناسب در دستیابی به اهداف کمی و کیفی بانک مورد توجه است، رسیدن کارکنان به تکامل و آرامش به عنوان یکی از مهمترین اهداف معنوی بانک در حوزه توسعه سرمایه انسانی مطرح است.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: سیاست ها و راهبردهای مناسبی جهت حمایت از بانوان در عرصه های اشتغال در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مطالعه، آگاهی و مطالبه بانوان در این عرصه می تواند در اجرایی شدن مصوبات موثر واقع شود.
وی افزود: سهم اشتغال زنان در نظام بانکی در حدود ۲۵ درصد است و جایگاه بانک توسعه تعاون به لحاظ سهم بانوان در اشتغال بانک از برخی بانک های دارای قدمت بیشتر نیز بالاتر است.
فتاحی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون به لحاظ برخورداری از نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی نیز جایگاهی ممتاز در نظام بانکی دارد.
در این مراسم که با حضور سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب، آرمین معصومی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون ، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی و شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی برگزار شد نمایندگان بانوان در ستاد, شعب و شرکتهای تابعه بانک به صورت رو در رو و بانوان شعب استان ها درسراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص مشکلات و مسائل موجود مطالبی را مطرح نمودند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.