• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بازدید وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی از طرح های تولیدی تأمین مالی شده بانک صنعت و معدن در ایلام

  • کد خبر : 25389
  • 03 مهر 1400 - 15:42
بازدید وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی از طرح های تولیدی تأمین مالی شده بانک صنعت و معدن در ایلام

در جریان سفر آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان ایلام که روز جمعه دوم مهرماه انجام شد، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت از چهار واحد تولیدی و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از یک واحد تولیدی که از سوی بانک صنعت ومعدن تأمین مالی شده است، بازدید نمودند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وزیر صمت در خلال این سفر از چهار واحد تولیدی فولاد زاگرس ایوان، پتروشیمی ایلام، نورد ایوان غرب و پویا نخ ایلام بازدید و با فعالان اقتصادی، صنعتگران، معدن کاران و کارآفرینان این استان پیرامون موانع و مشکلات بخش تولید، راهکارهای برون رفت از مشکلات و نحوه حمایت و پشتیبانی بیشتر از آنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شرکت فولاد زاگرس در شهرک صنعتی ایوان قرار دارد و در نظر دارد پس از بهره برداری به تولید شمش فولادی بپردازد برای این طرح ۵۲۶ میلیون و ۴۱۴ هزار روپیه تسهیلات، تاکنون توسط بانک صنعت و معدن مصوب شده که تا به امروز از ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پس از بهره برداری پیش بینی می شود برای ۱۰۲ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی در بر داشته باشد.
شرکت پتروشیمی ایلام در شهرستان چوار واقع شده است؛ محصول تولیدی این شرکت پلی اتیلن سبک و سنگین، سوخت مایع و گاز به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال می باشد که ۲۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال، تسهیلات ریالی مصوب این طرح بوده و از بانک صنعت و معدن ۱۸۰ میلیون یورو و در حدود ۲۰۵ میلیارد ریال از تسهیلات مذکور را دریافت کرده و مابقی در حال پرداخت می باشد.
طرح یاد شده با قرار گرفتن در مدار تولید برای ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال در پی خواهد داشت.
گفتنی است، در بازدید از این طرح یاد شده، جواد اوجی وزیر نفت نیز وزیر صمت را همراهی نمود.
شرکت نورد ایوان غرب در شهرک صنعتی ایوان قرار دارد و محصول تولیدی آن انواع میلگرد به ظرفیت ۲۵۰۰۰ تن در سال است و میزان اشتغالزایی آن ۵۰ نفر می باشد.
این شرکت نیز ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از بانک صنعت و معدن دریافت نموده است.
شرکت پویا نخ ایلام در شهرک صنعتی ایلام به تولید نخ پلی استر به ظرفیت ۱۳۲۰۰ تن در سال مبادرت دارد که ۲ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت داشته است و برای ۱۵۰ نفر مستقیماً اشتغالزایی ایجاد نموده است.
شرکت ماداکتو استیل کورد نیز که توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بازدید قرار گرفت در شهرک صنعتی دره شهر احداث شده و محصول تولیدی آن سیم های فولادی مورد استفاده در تایر رادیال به ظرفیت ۷۵۰۰ تن در سال می باشد.
بانک صنعت و معدن برای شرکت مذکور ۲۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی مصوب کرده که ۱۸ میلیون و ۹۳۲ هزار یورو از آن و ۳۴۰ میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات ریالی پرداخت نموده و این بانک ۴ میلیون یورو را نیز در دست پرداخت دارد.
اشتغالزایی شرکت ماداکتو استیل کورد نیز ۱۹۴ نفر به صورت مستقیم می باشد.
بانک صنعت و معدن همواره با تأمین مالی طرح های صنعتی و معدنی در مناطق گوناگون کشور، همراستا با برنامه ها و سیاست های دولت در جهت افزایش تولید و تکمیل زنجیره ارزش گام های مؤثری برداشته و طرح های زیرساختی و زیربنایی و اشتغال زای بسیاری را به انجام رسانده و یا در دست انجام دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=25389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.