• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

بازدید شهردار تهران از کارخانجات صنعتی گروه مپنا

  • کد خبر : 48549
  • 04 تیر 1401 - 17:51
بازدید شهردار تهران از کارخانجات صنعتی گروه مپنا

شهردار تهران روز پنجشنبه دوم تیر ۱۴۰۱ مهمان گروه مپنا بود و از خط شش مترو تهران و کارخانه های مپنا در استان البرز بازدید کرد.

در این رویداد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در همراهی با عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا با توانمندی‌های این مجموعه دانش بنیان در حوزه‌های توسعه خطوط مترو پایتخت، تأمین واگن مترو، زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران و تأمین ناوگان اتوبوس و خودرو برقی از نزدیک آشنا شد.
شهردار تهران ابتدا از مترو خط شش که بلندترین خط مترویی خاورمیانه به شمار می‌رود بازدید کرد. احداث این خط به طول ۴۲ کیلومتر و ۳۲ ایستگاه توسط شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا از شرکت‌های زیرمجموعه بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا انجام می‌شود.
شهردار پایتخت در ادامه و طی بازدید از سالن های تولید کارخانجات مپنا در استان البرز، شامل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با توانمندی‌های این شرکت‌ها در حوزه‌های صنعتی ازجمله ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه های حرارتی، تولید تجهیزات ناوگان ریلی، خودرو و اتوبوس‌های برقی و ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی آشنا شد. 
 این دیدار در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ای که میان شهرداری تهران و گروه مپنا با هدف کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران از طریق توسعه حمل و نقل عمومی و پاک منعقد شده بود، صورت گرفت. 
شهردار تهران در پایان این بازدید ضمن تاکید بر توان قابل تحسین متخصصان ایرانی و داخلی‌سازی محصولات صنعتی در گروه مپنا، اظهار امیدواری کرد که توسعه همکاری‌های مشترک دو مجموعه در آینده موجب ارائه خدمات حمل و نقلی پاک و مطمئن به شهروندان پایتخت شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.